Trefas ska man vara extra försiktig med. Du stänger väl av strömmen till 100 % innan du rör något?
 
  • Gilla
Farendag
  • Laddar…
daddydj daddydj skrev:
Trefas ska man vara extra försiktig med. Du stänger väl av strömmen till 100 % innan du rör något?
Absolut, varje gång jag testade en ny fasföljd.
 
Ändra direkt på motorn så blir det garanterat rätt utan att du behöver fundera mer på det.
 
  • Gilla
Farendag
  • Laddar…
GK100 GK100 skrev:
Ändra direkt på motorn så blir det garanterat rätt utan att du behöver fundera mer på det.
Nja, lite enklare att byta direkt på dvärgbrytaren. På motorn ser det ut vara lite jobbiga skruvar. Men egentligen kvittar det.
 
  • Gilla
Farendag
  • Laddar…
GK100 GK100 skrev:
Ändra direkt på motorn så blir det garanterat rätt utan att du behöver fundera mer på det.
STORT, STORT, TACK!! Jag ändrade fasföljd direkt på motorn och nu snurrar den åt rätt håll och trycket är tillbaka och pumpen fungerar som tidigare, dvs. slår av efter några sekunder när man stängt kranen. Pust! :)

Hoppas några som har liknande problem i framtiden hittar denna tråd och kan lösa det med hjälp av detta. TACK!
 
  • Gilla
daddydj och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.