1 544 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Vattennivå i ett dagvattenrör
Vi har köpt ett hus där det vid besiktningen visade sig stå ca 20 cm vatten i ett av dagvattenrören (under marknivå). När jag spolar rikligt med vatten med trädgårdsslangen så höjer sig inte nivån men sjunker heller inte undan.
Vad kan vara orsaken förutom att röret "lutar" åt fel håll?
Tror ni det behöver kontrolleras? Vad skulle det kosta ungefär?
Säljaren verkar ovillig att undersöka detta närmare och jag oroar mig för att det döljer sig vattenbesvär under marken. Huset är från 2000, byggt på helgjuten platta och saknar källare.
Tacksam för er hjälp
Vad kan vara orsaken förutom att röret "lutar" åt fel håll?
Tror ni det behöver kontrolleras? Vad skulle det kosta ungefär?
Säljaren verkar ovillig att undersöka detta närmare och jag oroar mig för att det döljer sig vattenbesvär under marken. Huset är från 2000, byggt på helgjuten platta och saknar källare.
Tacksam för er hjälp
Läste lite hastigt och såg nu att du nyss köpt huset. Försök komma överens med säljaren att han betalar spolning och filmning av röret. Ser man på filmen att röret är helt och det "bara" beror på bakfall kan du nog vara ganska lugn.
Tack för svar!! Kontaktar firma imorgon som får komma ut och titta/spola innan köpet går igenom.
Medlem
· Västra götalands län
· 241 inlägg
En god idé vore att gå till brunnen som ligger nedströms närmst efter bakfallet och inspektera den.
Kan vara så att du behöver rensa den.
/Mikael
Kan vara så att du behöver rensa den.
/Mikael
Klicka här för att svara