Carolf Carolf skrev:
En liten uppdatering, vi kan inte se vart läckan ska ha uppstått. Det läcker från taket, så allt är i stort sett vattenskadat, samt fullt med svartmögel+grönmögel och vi ser inga rör som droppar eller ledtrådar på vart det ska ha runnit.
Det har dock varit skador på rören utanför fastigheten som kommunen åtgärdat runt 2017.
Fastigheten är från ca 1940.
Läcker det från taket då sitter det kanske ett expansionskärl upp på vinden.
Väldigt vanligt i gamla hus dom rostar sönder.
Man bygger inte så längre.
 
  • Gilla
Carolf
  • Laddar…
Carolf Carolf skrev:
Vattenmätare går ej att läsa och den verkar ej fungera, glaset är spräckt.
Sönderfrusen med tryck från utsidan, vatten från innertaket, exspansionkärl fruset och läcker, någon ventil ( kanske frusen ) vid inkommande läcker och fyller värmesystemet
 
  • Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
Tack alla som svarat och gett råd.
Dom har släppt ärendet och min faster slipper faktura på 89000:-
Det fanns inga spår av att ett rör läckt i huset, samt att dom kunde inte bevisa vart vattnet tagit vägen eller hur läckan uppstått och dom har erkänt fel som inte stängt av vattnet.
Så nu kan vi pusta ut.
:D:heart:
 
  • Gilla
Festlund och 5 till
  • Laddar…
Carolf Carolf skrev:
Tack alla som svarat och gett råd.
Dom har släppt ärendet och min faster slipper faktura på 89000:-
Det fanns inga spår av att ett rör läckt i huset, samt att dom kunde inte bevisa vart vattnet tagit vägen eller hur läckan uppstått och dom har erkänt fel som inte stängt av vattnet.
Så nu kan vi pusta ut.
:D:heart:
Se till att få det skriftligt.
 
  • Gilla
Festlund och 2 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.