Läcker det från taket då sitter det kanske ett expansionskärl upp på vinden.Carolf skrev:
En liten uppdatering, vi kan inte se vart läckan ska ha uppstått. Det läcker från taket, så allt är i stort sett vattenskadat, samt fullt med svartmögel+grönmögel och vi ser inga rör som droppar eller ledtrådar på vart det ska ha runnit.
Det har dock varit skador på rören utanför fastigheten som kommunen åtgärdat runt 2017.
Fastigheten är från ca 1940.
Väldigt vanligt i gamla hus dom rostar sönder.
Man bygger inte så längre.
Tack alla som svarat och gett råd.
Dom har släppt ärendet och min faster slipper faktura på 89000:-
Det fanns inga spår av att ett rör läckt i huset, samt att dom kunde inte bevisa vart vattnet tagit vägen eller hur läckan uppstått och dom har erkänt fel som inte stängt av vattnet.
Så nu kan vi pusta ut.


Dom har släppt ärendet och min faster slipper faktura på 89000:-
Det fanns inga spår av att ett rör läckt i huset, samt att dom kunde inte bevisa vart vattnet tagit vägen eller hur läckan uppstått och dom har erkänt fel som inte stängt av vattnet.
Så nu kan vi pusta ut.
Se till att få det skriftligt.Carolf skrev:
Tack alla som svarat och gett råd.
Dom har släppt ärendet och min faster slipper faktura på 89000:-
Det fanns inga spår av att ett rör läckt i huset, samt att dom kunde inte bevisa vart vattnet tagit vägen eller hur läckan uppstått och dom har erkänt fel som inte stängt av vattnet.
Så nu kan vi pusta ut.
![]()
Klicka här för att svara
