6 232 läst ·
21 svar
6k läst
21 svar
Vattenfallskran från badrumshuset - något att ha?
Skicka ett email till kronofogden där ni förklarar problemet, att ni inte får kontakt samt att om ni mot förmodan skulle få en vara levererad vill ni returnera den. Om ni sedan får en vara levererad men fortfarande inte lyckas få kontakt med bolaget men får faktura utan kontaktinfo eller möjlighet att kontakta företaget för retur, kan ni hänvisa till emailet till fogden där ni i förväg gjort klart att ni inte önskar varan, att ni fortfarande har varan i besittning och fortfarande önskar returnera den.
Många är rädda för fogden, men de som arbetar där är hjälpsamma och vill att saker och ting ska bli rätt. Så de kommer att hjälpa er i detta. Får ni ett krav bestrider ni det och hänvisar till allt ovanstående.
Många är rädda för fogden, men de som arbetar där är hjälpsamma och vill att saker och ting ska bli rätt. Så de kommer att hjälpa er i detta. Får ni ett krav bestrider ni det och hänvisar till allt ovanstående.
Pratade som hastigast med kronofogden och de hänvisar till ovanstående. Man har alltid ångerrätt.SSSS skrev:
Sen om det skulle bli så jävligt att man inte har möjlighet till kontakt eller retur, då får man ringa konsumentverket för rådgivning.
Fick mail innan!
"Du har fått ett nytt meddelande gällande din order:
Tyvärr så har en olycka inträffat i familjen så jag måste tyvärr avboka alla ordrar .
Beklagar detta och hoppas på er förståelse
Mvh"
End of story...
"Du har fått ett nytt meddelande gällande din order:
Tyvärr så har en olycka inträffat i familjen så jag måste tyvärr avboka alla ordrar .
Beklagar detta och hoppas på er förståelse
Mvh"
End of story...
Oj!
Jag fick inget svar på mitt mail, men då verkar det ju som att man lugnt kan börja kika runt efter en ny blandare.
Synd bara att de inte kunde gå ut med den informationen till alla kunder som väntar på en order. Eller åtminstonde skriva det på hemsidan.:-/
Jag fick inget svar på mitt mail, men då verkar det ju som att man lugnt kan börja kika runt efter en ny blandare.
Synd bara att de inte kunde gå ut med den informationen till alla kunder som väntar på en order. Eller åtminstonde skriva det på hemsidan.:-/
Renoverare
· Stockholm
· 20 336 inlägg
Fredells hade 20% på Tapwells sortiment helgen, kanske har det fortfarande. Jag passade på att knipa åt mig en Tapwell 071 vattenfallskran
Verkar tydligt vara ett hittepåföretag. Beställde för någon månad sedan en blandare från Malmborg och fick svar "Hej, tyvärr, vår största leverantör konkurs så att alla beställningar kommer att avbrytas och det kommer att bli nya produkter under samma namn inom en till två veckor". La en beställning ca 3 veckor efter detta mail och det har nu gått 2 ytterligare veckor utan varken svar eller blandare. Beställ någon annanstans helt enkelt!
Klicka här för att svara