Jag köpte dusch samt köks och tvättställs blandare av dom nyligen. Funkade bra framför allt blev jag helnöjd då dom hade en vit takdusch samt vit tvättställs blandare. Jag är nämligen galen i vit inredning haha.:)

Citymor: Du ger referenser på bolaget, då måste du enl. forumreglerna ha en korrekt ifylld profil.

Uppgifterna i profilen är bara synliga för oss som modererar. Nu har du angivit en adress som inte existerar, ett postnummer som inte existerar, och det finns ingen med det uppgivna namnet i folkbokförd i den angivna kommunen. Däremot ligger den rekommenderade firman där.

Du måste komplettera din profil annars raderar vi inlägget.

/Moderator

Sedan om man tittar på företaget, de har en webbsida som helt saknar information om företaget, ingen annan information än en mejladress, ingen fysisk adress, inget telefonnummer, inget korrekt angivet företagsnamn.

Enl allabolag (det finns ett bolag med liknande namn som troligen är det rätta) är bolaget nytt, enl. den tillgängliga informationen omsatte de förra året 10 000, och förlorade 43 000, vilket iofs inte är anmärkningsvärt för ett nystartat företag. Men det tyder på NOLL verksamhet.

Jag har beställt en takdusch (mot faktura) som hade 5-12 dagars leveranstid. Har fått bekräftelse på mailen men nu funkar ju inte deras hemsida ens längre. Konkurs?

Jag har också beställt mot faktura och väntar på min blandare. Kommer jag att få den? Vill inte köpa någon annan och sen få deras om några veckor? Antingen är det tekniskt fel på hemsidan, som de uppger. Eller....? Tur att man inte förskottsbetalade iallafall.

Sofia Hansson skrev:
Jag har också beställt mot faktura och väntar på min blandare. Kommer jag att få den? Vill inte köpa någon annan och sen få deras om några veckor? Antingen är det tekniskt fel på hemsidan, som de uppger. Eller....? Tur att man inte förskottsbetalade iallafall.

Avbeställ den, vänta ett par tre dagar, och handla sedan från annat håll.

Ja, men hur avbeställer man något från en firma som inte går att kontakta?

Känns inte helt seriöst. Leta reda på ägarna via ratsit så bör du kunna hitta dem via eniro sedan.

Svedbergs Love Me har vi haft länge nu. Alla älskar den :)

Skicka email till info kundtjanst order och kansk e några fler väl valda epostadresser om det inte finns en enda känd adress som man fått orderbekräftelsr eller liknande ifrån.

Notera åtgärder vidtagna för att komma i kontakt med dem.

Jag har också skickat ett mail till dem, till den adress de skickat från till mig, men jag har inte fått något svar. Hittade dem på facebook, men de verkar inte vara aktiva där.
Precis som det skrevs ovan, så går det inte att avbeställa när man inte får kontakt med dem.
Har också kikat på Tapwell, men så föll valet på en blandare de hade för halva priset.
Så nu är jag super-nervös... Om kranen kommer och jag köpt ny under tiden går det då att returnera den när man inte får kontakt? Det stod att det ska vara fri retur, men hur blir det då med fakturan? Antar att företaget måste "godkänna" att varan kommit i retur? Och om företaget inte sköts ordentligt, vad händer då?
Nu säger inte jag att det allt är bluff och båg, men man målar ju fula gubbar på väggen och väntar sig det värsta:mad:

O
Det är nog inte problemet i det här fallet, returrätten.... Problemet är om man får kontakt med företaget? Och hur mycket de isf bråkar....

• Gilla
MikkoK
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.