Byggtoken skrev:
Det blåser luft in genom ventilen.
Alltså ute luft som kommer in via den.
I så fall håller jag fast vid mitt första svar.
Du kan prova att strypa ventilerna lite för att minska avkylningen av arean där kondensen bildas, men jag tror dessvärre inte det hjälper.
 
Lite nyfiken hur det gick med detta problem?
 
Fortfarande samma! Går tyvärr inte att strypa ventilerna. Finns bara 2 lägen, vilket gör ingen större skillnad
 
Vi har samma problem men nya SP fönster , men först när det är runt -20 grader ute.
Vid vilken utemtemperatur får ni problemen?
 
Hos mig blir det vid ca 0grader och ner till minus grader
Har ni fått någon hjälp om vad det beror på?
 
Byggtoken skrev:
Hos mig blir det vid ca 0grader och ner till minus grader
Har ni fått någon hjälp om vad det beror på?
Inte mer än att man säger att det är dålig ventilation
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.