Kondensavfuktaren jag har köpte jag på Jula för en tusenlapp nedsatt från 2000. Men som sagt den har i dagsläget bara gått i ett bara dagar.

Amcor verkar både ha kondens och sorbtionsavfuktare. Du kan ju prova att skicka dem en email med ditt klagomål och be om lösning.
http://www.amcorstyle.com/category.php?cid=2
 
Redigerat:
Tack för info Steinlager. Precis som du säger så är det väldigt stora överlapp av plastfilm / byggplast så en liten volym vatten har spridits ut. Vi har försökt att lyfta på frigoliten och sära lite på plasten så gott det går så på vissa ställen har det blivit torrt nu. Men tror du att det är ok även om vi inte kommer åt allt vatten, dvs att det ligger kvar ett tunt lager med vatten mellan plastfilmen? Gör det någon skada att det ligger lite vatten där eller kommer det någon gång att avdunsta?

Jag har också funderat på om jag kan limma fast pluppen med superlim. Då borde den sitta riktigt ordenligt. Jag bara undrar om man vågar göra så eller om det är dumt... kan det ställa till det på nått annat sätt istället?
 
Jag tror inte det spelar så stor roll med vattnet, iochmed att ni har en fungerande avfuktare så kommer det att till slut torka upp.

Superlim och gummi tror inte jag inte fungerar. Gummi är elastiskt och superlim blir stenhårt.
Det är en vetenskap i sig med vad som kan limma olika material.

Tror att du ska se om du kan få pluppen att sitta hårdare genom att antingen hitta en ny lite större elastiskplupp eller eventuell linda om pluppen med gängtejp så att diametern ökar och den sitter hårdare?
Kanske ska du försöka sätta i pluppen och tejpa om den med en bit silvertejp över rörändan/hålet så att den inte kan ramla ur.

Svårt att säga och du får nog experimentera lite själv.
 
Steinlager skrev:
Jag tror inte det spelar så stor roll med vattnet, iochmed att ni har en fungerande avfuktare så kommer det att till slut torka upp.

Superlim och gummi tror inte jag inte fungerar. Gummi är elastiskt och superlim blir stenhårt.
Det är en vetenskap i sig med vad som kan limma olika material.

Tror att du ska se om du kan få pluppen att sitta hårdare genom att antingen hitta en ny lite större elastiskplupp eller eventuell linda om pluppen med gängtejp så att diametern ökar och den sitter hårdare?
Kanske ska du försöka sätta i pluppen och tejpa om den med en bit silvertejp över rörändan/hålet så att den inte kan ramla ur.

Svårt att säga och du får nog experimentera lite själv.
Men är det inte bra om det blir stenhårt då med superlim? Eller menar du att plasten, alltså själva apparaten kan gå sönder då? För det kan väl inte göra något om knappen sitter så hårt att den inte går att ta bort, för tanken är ju aldrig att vi ska använda behållaren, utan vattnet ska alltid rinna ut i slangen..
 
Jag tror inte superlim fastnar på gummi. Bättre med en lite mer elastisk fog på gummi. Om pluggen är elastisk så är det väl just den elastiska tätningen du vill ha.
Superlim torkar och krymper det blir ingen bra tätning av den.
Men du har inte skrivit om pluggen är av gummi.
 
Nja jag vet inte riktigt, vi ska krypa ner ikväll och titta efter. Gummi eller plast är den gjord av... Min man pratade oxå om att vi kunde försöka sätta en bit silvertejp överpluppen. Är silvertejp den hårdaste tejpen man kan använda, klarar den av att sitta på plats även om det skulle komma lite kondensvatten på den?
 
ImageUploadedByByggahus.se1376429766.011503.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det här limmet fungerar utmärkt till plast och gummi, kostar ca 39:-
 
Tack för tipset!! Det ska jag köpa!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.