Har en sommarstuga med krypgrund där vattenrören ligger i bjälklaget med relativt tunn isolering. Tidigare ägare har stängt vattnet vintertid men nu vill jag ha vattnet igång.

Tänker en underhållsvärme på ca 12 grader i stugan. Kan jag koppla en värmefläkt och sätta ner ner i krypgrunden som går igång av termostat vid köldknäppar? Eller finns det risker med detta?
 
bättre att lägga en värmekabel i vattenröret eller utanför, men innanför isoleringen.
 
B bhus2021 skrev:
bättre att lägga en värmekabel i vattenröret eller utanför, men innanför isoleringen.
Jag kommer inte åt, vill inte riva upp hela innegolvet.
 
inte krypbart alls? föra in värmekabel i vattenröret då?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.