401 läst ·
3 svar
401 läst
3 svar
Byggfläkt i krypgrund för att säkra vatten
Har en sommarstuga med krypgrund där vattenrören ligger i bjälklaget med relativt tunn isolering. Tidigare ägare har stängt vattnet vintertid men nu vill jag ha vattnet igång.
Tänker en underhållsvärme på ca 12 grader i stugan. Kan jag koppla en värmefläkt och sätta ner ner i krypgrunden som går igång av termostat vid köldknäppar? Eller finns det risker med detta?
Tänker en underhållsvärme på ca 12 grader i stugan. Kan jag koppla en värmefläkt och sätta ner ner i krypgrunden som går igång av termostat vid köldknäppar? Eller finns det risker med detta?
Klicka här för att svara