A AndersS skrev:
Nja, man fyller systemet från dricksvatten och är man lite osäker kanske man skruvat på flera ventiler och inte åtetställt riktigt.
Lite dumt fråga, hur fyller man systemet med vatten? Bara öppna vatten från mätaren?
 
L Loredana Nuta skrev:
Lite dumt fråga, hur fyller man systemet med vatten? Bara öppna vatten från mätaren?
Om du avser värmeslingan finns det en ventil för det och det har ni väl gjort om ni ökat trycket till 1,5.
Sedan ska ventiler före och efter vattenmätaren vara fullt öppna. Är det ventiler man skruvar öppnar jag fullt och vrider tillbaka 1/4 varv. Kulventiler med handtag är bara att öppna fullt.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
L Loredana Nuta skrev:
Lite dumt fråga, hur fyller man systemet med vatten? Bara öppna vatten från mätaren?
Har du stängt vid mätaren så får du börja med att öppna där.
 
  • Gilla
Loredana Nuta
  • Laddar…
K
A AndersS skrev:
Läs gärna slutet av meningen du citerade av mig.😉
Läs gärna TS frågor så inser du att dom inte har koll på vad som är vad och att du inte riktigt behöver blanda ihop det och göra det värre för dom.
 
Redigerat av moderator:
L Loredana Nuta skrev:
Lite dumt fråga, hur fyller man systemet med vatten? Bara öppna vatten från mätaren?
Har ni fått fart på vattnet?
 
  • Gilla
Loredana Nuta
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Har ni fått fart på vattnet?
Vi har haft en man här igår och kommer på måndag och fixar det! Tack för allt hjälp här!
 
  • Gilla
AndersS
  • Laddar…
Berätta vad som var fel sen.
 
  • Gilla
Loredana Nuta
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.