Hej!
Har vattenledning från borrad brunn in i gammal grävd brunn. Slangen är kopplad till det gamla rördragningen till fritidshuset. Ett uttag har gjorts för att tömma inloppsslangen till huset vinertid. Uttaget används också till tvätt av bil och altaner. Kranen sköts av en metallten genom brunnslocket. Trädgårdsslang är kopplad till kranen och går också genom brunnslocket. Kranen har fastnat i stängt läge. Tenen snurrar utan motstånd åt höger. Vågar inte vrida hårt åt vänster d v s öppna, eftersom jag förmodligen inte kan stänga igen och skapa ett större problem. Kan jag utgå ifrån att kranen är sönder? Tenen har lossat från fyrkant på kranen. Men jag tycks ha hittat tillbaka och då är det som ovan beskrivits.
Tack på förhand för vettiga sympunkter

Redigerat:
D Drakula skrev:
Hej!
Har vattenledning från borrad brunn in i gammal grävd brunn. Slangen är kopplad till det gamla rördragningen till fritidshuset. Ett uttag har gjorts för att tömma inloppsslangen till huset vinertid. Uttaget används också till tvätt av bil och altaner. Kranen sköts av en metallten genom brunnslocket. Trädgårdsslang är kopplad till kranen och går också genom brunnslocket. Kranen har fastnat i stängt läge. Tenen snurrar utan motstånd åt höger. Vågar inte vrida hårt åt vänster d v s öppna, eftersom jag förmodligen inte kan stänga igen och skapa ett större problem. Kan jag utgå ifrån att kranen är sönder? Tenen har lossat från fyrkant på kranen. Men jag tycks ha hittat tillbaka och du är det som ovan beskrivits.
Tack på förhand för vettiga sympunkter
Jag begriper inte ett dugg av vad du skriver, jag kan omöjligt visualisera dessa brunnar och ledningar och ventiler 😢

Du har inte en kamera???

D Dilato skrev:
Jag begriper inte ett dugg av vad du skriver, jag kan omöjligt visualisera dessa brunnar och ledningar och ventiler 😢

Du har inte en kamera???
IMG_5838.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tenen ned till
D Drakula skrev:
Tenen till vänster går ned till kranen som reglerar vattnet som går upp i den gröna slangen.

D Drakula skrev:
Kranen har fastnat i stängt läge. Tenen snurrar utan motstånd åt höger. Vågar inte vrida hårt åt vänster d v s öppna, eftersom jag förmodligen inte kan stänga igen och skapa ett större problem. Kan jag utgå ifrån att kranen är sönder? Tenen har lossat från fyrkant på kranen.
Jag hade klassat den som trasig eftersom det inte spelar någon roll om det går att öppna den eller inte när du inte vågar vrida på den åt vänster. Har något lossnat så låter det än mer som att något är trasigt.

Även om det skulle gå att laga den är det verkligen värt det? Med tanke på var den sitter så lär det vara minst lika knöligt att försöka laga den som att byta den så är det enligt mig inget att fundera på

• Gilla
Drakula
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.