5 201 läst ·
5 svar
5k läst
5 svar
Vatten i källaren...
Hejsan..
Jag är långt i från exert men jag tycker det låter som en god ide.. Vattnet tar ju den enklaste vägen, så leda bort det är ju det bästa.. Kanske du ska isolera ???samtidigt om inte nu kanske för framtida behov? du har inte funtat på Isodrän eller liknade? Surt o gräva upp allt efter 10 år o isolera..
Lycka till
Jag är långt i från exert men jag tycker det låter som en god ide.. Vattnet tar ju den enklaste vägen, så leda bort det är ju det bästa.. Kanske du ska isolera ???samtidigt om inte nu kanske för framtida behov? du har inte funtat på Isodrän eller liknade? Surt o gräva upp allt efter 10 år o isolera..
Lycka till
Synd att vattnet e så kallt då.. :-/
annars hade det varit härligt och unikt med en rikitg källar pool
;D 
detta är nog det värsta jag sett..
jag som tyckte jag har fukt problem.. väggen e lite fuktig :
annars hade det varit härligt och unikt med en rikitg källar pool
detta är nog det värsta jag sett..
jag som tyckte jag har fukt problem.. väggen e lite fuktig :
Men om källaren är nersprängd i berget så lär väl inte dräneringen vid muren kunna ta hand om allt vatten; en viss mängd kommer att rinna förbi och det kommer med all säkerhet att tränga in i källarutrymmet.Mogge skrev:Jaa, då är våren här med stormsteg (Norrland) och idag började vattnet rinna in i källaren...
Huset är från -37 med en källare NERsprängd i berget och murarna består av stora stenblock... Jag tror att vattnet som kommer in är ytvatten som tränger igenom murarna.
Vad kan man göra? Nån som har tips att komma med. Min tanke är att man gräver upp tills man kommer mot berget och gjuter upp en klack och innan den klacken lägger man en dränering... då borde väl vattnet stanna mot klacken och leta sig in i dräneringen?!
Alla tips är välkomna...
Nu är det bara att hålla tummarna så inte källaren blir vattenfylld...
Finns det chans att komplettera med dränering runt huset?
Om du kan leda iväg den dräneringen naturligt är det ju bra, men om det är som jag befarar så får nog nog bygga en pumpgrop - men inte i källaren, strax utanför.
Klicka här för att svara