Hej alla goa dräneringsexperter!
Jag har ett problem då jag får in vatten på en lägre nivå i källaren, jag bifogar bild på hela källaren tagen i panorama så ser ni var vattnet kommer in osv. Jag har torrt överallt annars i källaren. Dräneringen är inte gammal och leder till en pumpbrunn. Nu har jag också tagit bort en del betong från den ytan för o se om det skulle vara underifrån , ni ser på bilden att så verkar inte fallet. Jag börjar nu undra om detta kommer utifrån och genom väggen och sedan sipprar in och lägger sig. Jag har inte själv gjort dräneringen utevid och funderar på om den ligger högre än golvet inne. Jag bifogar även en bild på dräneringsrör och på den ytan ska där ligga ytterligare 3 st rör. Nu e frågan om jag ska borra ner till rören och se om där är stopp i dessa? Sluttar dessa på fel håll (vilket inte borde vara problemet att vattnet kommer underifrån) eller om jag ska behöva gräva ner 3-4 meter på utsidan och kolla den sidans dränering? Jag slänger även in en bild på hur torrt det vara första 2-3 åren på samma yta..
Vad hade ni gjort , förslag? Tack på förhand.