Bananskalare Bananskalare skrev:
Varför gjorde ni inte det själva? Ska det gå en omväg via säljaren så har du med tur bara förlorat en dag troligtvis fler. Det är viktigt att det kommer in till labbet så fort som möjligt.
Om de var på plats och gjorde provet? Då blir jag livrädd..Det skulle kosta så mycket att de skulle få svårt att tjäna in allt. vattenprovet kostar en del pengar. Sen säljaren på plats. Det är ännu mer pengar de måste lura av dig.
Bara det ena går att räkna hem. Men båda? Visst säljarens jobb är att åka runt och försöka sälja sina saker. Det är inte alltid man lyckas. Alla besök slutar inte i ett sälj. Men ska du dessutom bjuda på provet i ett fritidshus dessutom.
Firman kom till fritidshuset och tog vattenprovet direkt ur kranen.

Mamma är 82 år gammal. Jag är 57 år, heltidssjukskriven för utmattningssyndrom och depression, och bor dessutom c:a 7,5 mil från mammas fritidshus. Ingen av oss har körkort. Närmaste postombud ligger drygt 1 mil bort. Kollektivtrafik saknas i närområdet.

Vi har således begränsade möjligheter att hantera logistiken kring ett sådant här projekt.

De vill verkligen sälja!
Även om du uppskattar deras service. Så ta in en till offert. Så kan du avgöra hur du väljer att fortsätta.

Jag hade tagit vattenprov själv och skickat in, sist kosade mitt prov närmare 1.500kr och lämnades på utsatt ställe (Cirkel K) som Eurofins listar på sin hemsida.

Men om hon inte skall vistas där så länge till kanske det går att frakta driksvatten till stugan?

Är det Eurofins som har tagit provet hade jag inte lagt pengarna på att ta ett nytt prov. Det är svårt (omöjligt) att se informationen på bilderna. Men de bör innehålla information om vad man har testat, resultat och mätosäkerhet. Bättre är då att lägga upp informationen här så att det går att se och begära offerter från flera företag.

MultiMan
Eurofins har ju inte tagit provet, bara analyserat ett prov de fått sig tillskickat av ett vattenfilterföretag som knackat dörr hos utvalda hushåll.

MultiMan MultiMan skrev:
Eurofins har ju inte tagit provet, bara analyserat ett prov de fått sig tillskickat av ett vattenfilterföretag som knackat dörr hos utvalda hushåll.
Jag kan inte tänka mig att Eurofins skulle riskera sin ackreditering om det skulle visa sig att det är något fuffens med provresultaten de utför. Även om de inte skulle riskera sin ackreditering skulle det innebära oerhört stor negativ publicitet.

RoTe
N NoOne2k skrev:
Jag kan inte tänka mig att Eurofins skulle riskera sin ackreditering om det skulle visa sig att det är något fuffens med provresultaten de utför. Även om de inte skulle riskera sin ackreditering skulle det innebära oerhört stor negativ publicitet.
Men det är inte vad hen säger!

• Gilla
TRJBerg och 1 till
  • Laddar…
D Daggan Maggan skrev:
Nej ta inte vilken reningsfirma som helst. Jag vill varna dig för JMS Vattenrening. De tar inget ansvar.
Köpte vattenrening av dem vilket jag ångrar djupt. Blev tvungen att stämma dem och väntar på tingsrättsförhandling i höst.

Daggan Maggan
Varning för JMS Stockholm! Oseriösa och försöker bluffa folk. När de sålde på oss vattenfilter var allt bra, trevliga, hjälpsamma och lovade massor. Efter installationen som strulade otroligt mycket blev de väldigt otrevliga. Nu har vi väntat fyra månader på återkoppling om en service de utförde som inte blev bra. De svarar inte på mejl eller telefon. Använd INTE JMS!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.