Någon med erfarenhet av Biltemas eller Byggmax våtrumssilikon. Duger dessa? Vilken är bäst? Eller ska man satsa på ett mer känt "kvalitetsmärke"?

Jag ska limma en toastol om det nu påverkar svaren.

Jag har själv totaldissat Byggmax latexfog på grund av sprickbildning och vill inte göra ett liknande misstag.

Köp kvalitet, det lönar sig, speciellt på synliga ställen.

ullet
Jag använde Biltema och Byggmax silikon när jag la mjukfogarna i vårt badrum - vit ska tilläggas.
Inga problem att applicera, men framför allt Byggmax fog har gulnat otroligt mycket redan efter ett år.

Det är ju inte ett problem du får om du använder genomskinlig fog, men jag kommer nog hålla mig till kvalitetsmärken i framtiden.

krilleman_215 skrev:
Bostik kostar inte mycket mer än budget varianterna.
Det blev en tub av fabrikatet Tremco/Illbruck som säkert blir bra. Känns onödigt att vara dumsnål för att spara en Selma.

• Gilla
Fred vom Jupiter
  • Laddar…
Nu vet jag inte hur det är att "limma med" men som synliga mjukfogar kan jag verkligen rekomendera casco våtrumsfog.
(Det finns även det som hette våtrums silicon men det är en annan)
Otroligt bra, lätt att lägga och är fortfarande vit som när den var ny.

Alfredo skrev:
Det blev en tub av fabrikatet Tremco/Illbruck som säkert blir bra. Känns onödigt att vara dumsnål för att spara en Selma.
En Selma är väl numera värdelös. ;)

ullet skrev:
Jag använde Biltema och Byggmax silikon när jag la mjukfogarna i vårt badrum - vit ska tilläggas.
Inga problem att applicera, men framför allt Byggmax fog har gulnat otroligt mycket redan efter ett år.

Det är ju inte ett problem du får om du använder genomskinlig fog, men jag kommer nog hålla mig till kvalitetsmärken i framtiden.
Jag är tyvärr missnöjd med Casco´s våtrumssilikon som gulnat i vårt badrum efter något år eller två också. =(

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.