15 092 läst ·
7 svar
15k läst
7 svar
Våtrumssilikon, duger budgetmärken
Någon med erfarenhet av Biltemas eller Byggmax våtrumssilikon. Duger dessa? Vilken är bäst? Eller ska man satsa på ett mer känt "kvalitetsmärke"?
Jag ska limma en toastol om det nu påverkar svaren.
Jag har själv totaldissat Byggmax latexfog på grund av sprickbildning och vill inte göra ett liknande misstag.
Jag ska limma en toastol om det nu påverkar svaren.
Jag har själv totaldissat Byggmax latexfog på grund av sprickbildning och vill inte göra ett liknande misstag.
ullet
Hobbyelektriker
· Västerbotten
· 588 inlägg
ullet
Hobbyelektriker
- Västerbotten
- 588 inlägg
Jag använde Biltema och Byggmax silikon när jag la mjukfogarna i vårt badrum - vit ska tilläggas.
Inga problem att applicera, men framför allt Byggmax fog har gulnat otroligt mycket redan efter ett år.
Det är ju inte ett problem du får om du använder genomskinlig fog, men jag kommer nog hålla mig till kvalitetsmärken i framtiden.
Inga problem att applicera, men framför allt Byggmax fog har gulnat otroligt mycket redan efter ett år.
Det är ju inte ett problem du får om du använder genomskinlig fog, men jag kommer nog hålla mig till kvalitetsmärken i framtiden.
Bostik kostar inte mycket mer än budget varianterna.
http://www.stuvbutiken.com/produkter/farg/tillbehor/lim-fog/bostik-wetroom-300-ml.html
http://www.stuvbutiken.com/produkter/farg/tillbehor/lim-fog/bostik-wetroom-300-ml.html
Redigerat:
Nu vet jag inte hur det är att "limma med" men som synliga mjukfogar kan jag verkligen rekomendera casco våtrumsfog.
(Det finns även det som hette våtrums silicon men det är en annan)
Otroligt bra, lätt att lägga och är fortfarande vit som när den var ny.
(Det finns även det som hette våtrums silicon men det är en annan)
Otroligt bra, lätt att lägga och är fortfarande vit som när den var ny.
Jag är tyvärr missnöjd med Casco´s våtrumssilikon som gulnat i vårt badrum efter något år eller två också. =(ullet skrev:Jag använde Biltema och Byggmax silikon när jag la mjukfogarna i vårt badrum - vit ska tilläggas.
Klicka här för att svara