Hej
Min mor köpte en lägenhet av min kompis som renoverat hela lägenheten själv. Det finns våtrumsintyg osv. Till problemet. Min kompis borrade hålen för duschväggen fel, och vi trodde att hen skulle riva ut allt igen och göra om.
Igår när vi tog ner duschväggarna upptäckte vi att så inte var fallet. Då vi själva inte kan någonting om våtrum så undrar vi om detta verkligen är okej.
Från ett duschväggsfäste till det andra fästet har hen satt dit en våtrumsmatta på den redan befintliga. Ena duschväggen var även ditsatt utan silikon i hålen. Förutom att det ser rent ut sagt förjävligt ut så säger magkänslan att detta inte är korrekt. Den yttersta mattan har dessutom släppt på en del ställen.
Vi ska kontakta personen som står på våtrumsintyget, men jag är så stressad över det här och kan inte finna någon bra information på internet mer än att man inte bör sätta matta på matta.
Finns det någon vänlig själ här som kan kika på bilderna och hjälpa mig?
Min mor köpte en lägenhet av min kompis som renoverat hela lägenheten själv. Det finns våtrumsintyg osv. Till problemet. Min kompis borrade hålen för duschväggen fel, och vi trodde att hen skulle riva ut allt igen och göra om.
Igår när vi tog ner duschväggarna upptäckte vi att så inte var fallet. Då vi själva inte kan någonting om våtrum så undrar vi om detta verkligen är okej.
Från ett duschväggsfäste till det andra fästet har hen satt dit en våtrumsmatta på den redan befintliga. Ena duschväggen var även ditsatt utan silikon i hålen. Förutom att det ser rent ut sagt förjävligt ut så säger magkänslan att detta inte är korrekt. Den yttersta mattan har dessutom släppt på en del ställen.
Vi ska kontakta personen som står på våtrumsintyget, men jag är så stressad över det här och kan inte finna någon bra information på internet mer än att man inte bör sätta matta på matta.
Finns det någon vänlig själ här som kan kika på bilderna och hjälpa mig?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 078 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 078 inlägg
Vanessa Blom skrev:
Lite oklart. Om det är så att det är din kompis som har satt upp den extra biten våtrumsmatta så tror jag att det inte är så meningsfullt att kontakta företaget som satte upp den första.Vanessa Blom skrev:
Silikon är ju mycket viktigt.Vanessa Blom skrev:
Det behöver du ju inte vara.Vanessa Blom skrev:
BirgitS skrev:
Glömde säga, hen jobbar åt det företaget.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 078 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 078 inlägg
Om ett företag har klantat sig när det gäller våtrumsmatta och glömt silikon i hål så vänder man sig till företaget och klagar på utförandet. De ska då åtgärda felen. Läs på om konsumenttjänstlagen.
Klicka här för att svara