Vi ska nu renovera vårt lilla badrum på 1,2x1,2 m. Det blir våtrumsmatta och vägg. Men hur mycket jag än letar runt så hittar jag bara Tarketts tråkiga beiga/grå mattor/väggar.

För några år sedan när vi sista talade om renovering så fanns det kollektioner med lite färg och nyanser. Är allt bra blah och mäh färgmässigt nu?

Finns det leverantörer i tex Danmark (bor i skåne) som är bättre?

K KbyH skrev:
Vi ska nu renovera vårt lilla badrum på 1,2x1,2 m. Det blir våtrumsmatta och vägg. Men hur mycket jag än letar runt så hittar jag bara Tarketts tråkiga beiga/grå mattor/väggar.

För några år sedan när vi sista talade om renovering så fanns det kollektioner med lite färg och nyanser. Är allt bra blah och mäh färgmässigt nu?

Finns det leverantörer i tex Danmark (bor i skåne) som är bättre?
Ja visst är det ett trist utbud. Det är Tarkett och Forbo du har att välja på. Sist jag letade hittade jag den här också: https://www.wallanddeco.com/en-us/catalog/collections/wet-system/ men jag är osäker på hur smidigt det är att handla från dem.

Jag letade fram inspiration för badrum med plastmatta för att par år sedan: https://www.byggahus.se/bloggar/inlagg/inspiration-badrum-med-plastmatta

BirgitS
  • Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
Tack, den hade jag helt missat!

Å, jag vill inte titta! Min badrumsrenovering med plastmatta börjar på torsdag.

Utbudet på mattor jag hittade var litet och ganska trist.

Frågan är väl hur många av dem på listan som överhuvudtaget går att köpa i Sverige, såvida man inte är stort byggföretag. Jag tog ett par av de för mig okända fabrikaten och googlade. De verkar inte ha någon återförsäljare.

• Gilla
NyKarin
  • Laddar…
Vi hade samma problem för 4 år sedan när vi gjorde badrummet i Attefallaren. Problemet är att "alla" ska ha kakel och klinker i badrummet. Det finns helt enkelt inte en privatmarknad för så många leverantörer av en produkt som inte är efterfrågad.

• Gilla
NyKarin och 1 till
  • Laddar…
NyKarin NyKarin skrev:
Å, jag vill inte titta! Min badrumsrenovering med plastmatta börjar på torsdag.

Utbudet på mattor jag hittade var litet och ganska trist.
Hej,Tarkett IQ megalight mattor är skitsnygga och de är homogena vilket betyder att de är väldigt slitstarka, jag blev förvånad när jag såg den i min sons tvättstuga, mycket bättre än förväntat, den finns i ett flertal färger.

T teuvo tainio skrev:
Hej,Tarkett IQ megalight mattor är skitsnygga och de är homogena vilket betyder att de är väldigt slitstarka, jag blev förvånad när jag såg den i min sons tvättstuga, mycket bättre än förväntat, den finns i ett flertal färger.
Jag ville ha mönstrat golv, inte marmor, trä eller enfärgat. Det finns väldigt få mattor med mönster. Men nu kommer de på torsdag för att fixa, det kommer att bli bättre än nuvarande från - 85.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.