Paul-Staffanstorp
Alfredo Alfredo skrev:
Men i #9 skrev du att många försäkringsbolag "kräver att den som utför jobbet är ansluten till några av dessa branschorganisationer och då s.k behörig enligt dessa att utföra arbetena." men ingen har hittills visat vilka dessa "många försäkringsbolag" är.

I den undersökning som Byggahus gjorde 2021 krävde ett av åtta bolag detta. Kanske är kraven annorlunda idag men ingen har visat på detta.

[bild]
Jag har annat och göra än att sitta och leta upp dessa uppgifter till dig faktiskt och jag betvivlar dessutom på att de finns åtkomliga.

Jag var mest ute efter att upplysa att det är något och tänka på att kontrollera innan man ger sig på ett projekt därför att många ställer de kraven när det väl kommer till kritan...
Hur många är totalt ointressant om man råkar ha ett bolag eller bo i en förening där det krävs. ;)

Så sluta nu trolla och tjafsa. ;)

Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
Jag har annat och göra än att sitta och leta upp dessa uppgifter till dig faktiskt
Det förstår jag, men påstår man något kontroversiellt, vilket ditt påstående måste anses vara med hänsyn till Byggahus undersökning, är det brukligt att man styrker sitt påstående med någon form av källor.

jag betvivlar dessutom på att de finns åtkomliga.
Jag är tämligen övertygad om att försäkringsvillkoren för de flesta normala hemförsäkringar är enkelt åtkomliga på respektive försäkringsbolags webbplats.

Jag var mest ute efter att upplysa att det är något och tänka på att kontrollera innan man ger sig på ett projekt
Håller med dig om att det är ett klokt råd.

Så sluta nu trolla och tjafsa.
Tråkigt att du ser ett ifrågasättande av tveksamma påståenden som tjafs och trolleri. 👎 Vore jag konspiratoriskt lagd kunde jag nästan tro att du använder ogrundade argument för att avskräcka hemmabyggare och till nytta för dig och dina branschkollegor.

• Gilla
mortirolo och 2 till
  • Laddar…
J
Jag har annat och göra än att sitta och leta upp dessa uppgifter till dig faktiskt och jag betvivlar dessutom på att de finns åtkomliga.

Jag var mest ute efter att upplysa att det är något och tänka på att kontrollera innan man ger sig på ett projekt därför att många ställer de kraven när det väl kommer till kritan...
Hur många är totalt ointressant om man råkar ha ett bolag eller bo i en förening där det krävs. ;)

Så sluta nu trolla och tjafsa. ;)
Undrar vem det är som trollar och tjafsar, om du påstår att det krävs av många se ditt egna citat under:
Det är inte missledande på något sätt eftersom många försäkringsbolag och t.ex bostadsrättsföreningar kräver att den som utför jobbet är ansluten till några av dessa branschorganisationer och då s.k behörig enligt dessa att utföra arbetena.
Så för att ta dig seriöst så får du redovisa dessa många försäkringsbolag ifall du vill ha någon trovärdighet?

Jag är övertygad mer och mer att du sprider falskheter för egen vinning då du verkar vara egen företagare inom kakel!

Redigerat:
  • Haha
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.