2 749 läst ·
47 svar
3k läst
47 svar
Våtrumbehörighet eller besiktningsman?
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 570 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 570 inlägg
Det finns flera försäkringsbolag som kräver våtsrumsintyg försatt få ut full ersättning vid skada.J Jansson69 skrev:Våtrumsbehörighet kan bara ställas som beställarkrav, alltså när någon upphandlar och beställer ett arbete som innehåller våtutrymmen..
Det finns ingett lagkrav och försäkringsbolagen som ställer det kravet har någ inget lagligt bakom det utan dom kan bara kräva att utförandet har utförts efter materialtillverkarens anvisningar..
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 570 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 570 inlägg
Det är bara att gå in och läsa på olika försäkringsbolags villkor. Börja med ditt eget och vidare med de mest kända FB. Det fixar bäst själv, googla och läs.J Jansson69 skrev:
Du är medveten om regler som finns på forumet!H HEM2121 skrev:
5.4.4 Undvik att be någon att googla för att hitta svaret. Klistra heller inte in ett svar från ChatGPT eller liknande chattbotar/AI. Har man ställt frågan i vårt forum är det för att man vill ha våra medlemmars synpunkter.
Antog att du ingett hade på den punkten tråkigt med att du påstår saker och inte kan bekräfta dessa😢
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 570 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 570 inlägg
Googla det kanske var fel ord. Förtydligar. Gå in på kända FB hemsidor och läs om deras villkor. Man ska akta sig för att skriva något utförligt vad som gäller försäkringar, det finns undantag, regler osv. Detta måste var och in och läsa om själv. Ring FB och få klargörande vad som gäller för just det FB.J Jansson69 skrev:Du är medveten om regler som finns på forumet!
5.4.4 Undvik att be någon att googla för att hitta svaret. Klistra heller inte in ett svar från ChatGPT eller liknande chattbotar/AI. Har man ställt frågan i vårt forum är det för att man vill ha våra medlemmars synpunkter.
Antog att du ingett hade på den punkten tråkigt med att du påstår saker och inte kan bekräfta dessa😢
Vet heller hur seriös du är ny medlem med alla dina uppgifter borttagna, du vill tydligen vara mycket anonym.
Redigerat:
Tycker inte att du ska kasta sten i glashus då du själv är anonym!H HEM2121 skrev:Googla det kanske var fel ord. Förtydligar. Gå in på kända FB hemsidor och läs om deras villkor. Man ska akta sig för att skriva något utförligt vad som gäller försäkringar, det finns undantag, regler osv. Detta måste var och in och läsa om själv. Ring FB och få klargörande vad som gäller för just det FB.
Vet heller hur seriös du är ny medlem med alla dina uppgifter borttagna, du vill tydligen vara mycket anonym.
Varför hoppar du på mig om att jag skulle vara oseriös för att jag inte visar mina uppgifter? Va är det för sätt🤔
Förstår att det inte var någon substans bakom ditt påstående:
Så har du något som styrker detta eller va det bara din tro?H HEM2121 skrev:
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 570 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 570 inlägg
Håll dig till TS fråga. Du vill bara tjafsa därför ignorerar jag dig.J Jansson69 skrev:Tycker inte att du ska kasta sten i glashus då du själv är anonym!
Varför hoppar du på mig om att jag skulle vara oseriös för att jag inte visar mina uppgifter? Va är det för sätt🤔
Förstår att det inte var någon substans bakom ditt påstående:
Så har du något som styrker detta eller va det bara din tro?
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 988 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 988 inlägg
Men i #9 skrev du att många försäkringsbolag "kräver att den som utför jobbet är ansluten till några av dessa branschorganisationer och då s.k behörig enligt dessa att utföra arbetena." men ingen har hittills visat vilka dessa "många försäkringsbolag" är.Paul-Staffanstorp skrev:
I den undersökning som Byggahus gjorde 2021 krävde ett av åtta bolag detta. Kanske är kraven annorlunda idag men ingen har visat på detta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder