H
J Jansson69 skrev:
Våtrumsbehörighet kan bara ställas som beställarkrav, alltså när någon upphandlar och beställer ett arbete som innehåller våtutrymmen..
Det finns ingett lagkrav och försäkringsbolagen som ställer det kravet har någ inget lagligt bakom det utan dom kan bara kräva att utförandet har utförts efter materialtillverkarens anvisningar..
Det finns flera försäkringsbolag som kräver våtsrumsintyg försatt få ut full ersättning vid skada.

J
H HEM2121 skrev:
Det finns flera försäkringsbolag som kräver våtsrumsintyg försatt få ut full ersättning vid skada.
Ok, har du några att visa villkoren på?
Vet att Gjensidige gör det, du får gärna visa försäkringsvillkoren hos de bolagen som du säger kräver intyg?

H
J Jansson69 skrev:
Ok, har du några att visa villkoren på?
Vet att Gjensidige gör det, du får gärna visa försäkringsvillkoren hos de bolagen som du säger kräver intyg?
Det är bara att gå in och läsa på olika försäkringsbolags villkor. Börja med ditt eget och vidare med de mest kända FB. Det fixar bäst själv, googla och läs.

J
H HEM2121 skrev:
Det är bara att gå in och läsa på olika försäkringsbolags villkor. Börja med ditt eget och vidare med de mest kända FB. Det fixar bäst själv, googla och läs.
Du är medveten om regler som finns på forumet!

5.4.4
Undvik att be någon att googla för att hitta svaret. Klistra heller inte in ett svar från ChatGPT eller liknande chattbotar/AI. Har man ställt frågan i vårt forum är det för att man vill ha våra medlemmars synpunkter.

Antog att du ingett hade på den punkten tråkigt med att du påstår saker och inte kan bekräfta dessa😢

H
J Jansson69 skrev:
Du är medveten om regler som finns på forumet!

5.4.4
Undvik att be någon att googla för att hitta svaret. Klistra heller inte in ett svar från ChatGPT eller liknande chattbotar/AI. Har man ställt frågan i vårt forum är det för att man vill ha våra medlemmars synpunkter.

Antog att du ingett hade på den punkten tråkigt med att du påstår saker och inte kan bekräfta dessa😢
Googla det kanske var fel ord. Förtydligar. Gå in på kända FB hemsidor och läs om deras villkor. Man ska akta sig för att skriva något utförligt vad som gäller försäkringar, det finns undantag, regler osv. Detta måste var och in och läsa om själv. Ring FB och få klargörande vad som gäller för just det FB.
Vet heller hur seriös du är ny medlem med alla dina uppgifter borttagna, du vill tydligen vara mycket anonym.

Redigerat:
J
H HEM2121 skrev:
Googla det kanske var fel ord. Förtydligar. Gå in på kända FB hemsidor och läs om deras villkor. Man ska akta sig för att skriva något utförligt vad som gäller försäkringar, det finns undantag, regler osv. Detta måste var och in och läsa om själv. Ring FB och få klargörande vad som gäller för just det FB.
Vet heller hur seriös du är ny medlem med alla dina uppgifter borttagna, du vill tydligen vara mycket anonym.
Tycker inte att du ska kasta sten i glashus då du själv är anonym!
Varför hoppar du på mig om att jag skulle vara oseriös för att jag inte visar mina uppgifter? Va är det för sätt🤔

Förstår att det inte var någon substans bakom ditt påstående:
H HEM2121 skrev:
Det finns flera försäkringsbolag som kräver våtsrumsintyg
Så har du något som styrker detta eller va det bara din tro?

H HEM2121 skrev:
Ni är precis lika anonyma båda två.

H
J Jansson69 skrev:
Tycker inte att du ska kasta sten i glashus då du själv är anonym!
Varför hoppar du på mig om att jag skulle vara oseriös för att jag inte visar mina uppgifter? Va är det för sätt🤔

Förstår att det inte var någon substans bakom ditt påstående:

Så har du något som styrker detta eller va det bara din tro?
Håll dig till TS fråga. Du vill bara tjafsa därför ignorerar jag dig.

H
Alfredo Alfredo skrev:
Ni är precis lika anonyma båda två.
Är då dock inte ny och försöker hålla mig till TS fråga. Tjafs är inget som hör hemma här.

• Haha
Jansson69
  • Laddar…
J
H HEM2121 skrev:
Håll dig till TS fråga. Du vill bara tjafsa därför ignorerar jag dig.
Tack❤️
Nästa gång kasta inte sten i glashus och börja något du inte avser att följa ut!

Vuxna människor som tjafsar bakom en skärm… 🙄

A ASBJER skrev:
Vuxna människor som tjafsar bakom en skärm… 🙄
Jag ser inget som tyder på att det är någon vuxen i den här tråden. Gör du?

• Gilla
useless och 1 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Jag ser inget som tyder på att det är någon vuxen i den här tråden. Gör du?
Sant! Tråkigt att man inte kan ställa en fråga utan att att det ska bli diskussioner mellan människor som bara är ute efter att ha rätt utan att ge svar på faktiska frågan..

Paul-Staffanstorp
A ASBJER skrev:
Sant! Tråkigt att man inte kan ställa en fråga utan att att det ska bli diskussioner mellan människor som bara är ute efter att ha rätt utan att ge svar på faktiska frågan..
43 inlägg och 44 med detta men jag tyckte jag svarade väldigt vuxet och seriöst redan i inlägg 7. ;)

Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
jag tyckte jag svarade väldigt vuxet och seriöst redan i inlägg 7.
Men i #9 skrev du att många försäkringsbolag "kräver att den som utför jobbet är ansluten till några av dessa branschorganisationer och då s.k behörig enligt dessa att utföra arbetena." men ingen har hittills visat vilka dessa "många försäkringsbolag" är.

I den undersökning som Byggahus gjorde 2021 krävde ett av åtta bolag detta. Kanske är kraven annorlunda idag men ingen har visat på detta.

Tabell som visar att 7 av 8 försäkringsbolag godkänner badrum byggda av gör-det-självare, med krav på fackmannamässigt utförande och gällande byggregler.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Jansson69
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.