Vad ska man använda för koppling till toaletten och VB ?
Har bockfixtur vatette v6, pex rör i rör, är det kopplingsbricka eller blandarfäste jag ska använda.
 
Är det 15 eller 16mm pex? Och kommer rören ut cc 60 cc160 eller enskilt?
 
15mm pex
160cc duschbladare
VB har 60cc
Toaletten är enskilt
 
Hej, jag sitter med samma fundering. har läst monteringsanvisningar, tittat på videor etc. men blir inte klok på detta. har rör-i-rör till handfat (kommod) där det blir 2st bockfixturer kopplat til varsin väggfördelare (2+1 anslutningar) sedan rör-i-rör vidare till duschen där det monteras 2st bockfixturer till som ska anslutas till cc150 blandare. är det alltså kopplingsbricka eller blandarfäste jag ska köpa?
 
Blandarkoppling
 
  • Duschslang med duschhuvud monterat på vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Delar av en blandarkoppling, inklusive metalldelar och gröna plastskruvar, visas mot en vit bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
4 4092 skrev:
Blandarkoppling
tack för svar. gäller detta också för anslutningen till fördelarna under kommoden? eller ska det vara kopplingsbrickor där?
 
T Taren43 skrev:
tack för svar. gäller detta också för anslutningen till fördelarna under kommoden? eller ska det vara kopplingsbrickor där?
Kopplingsbrickor leta upp denna på TikTok
bra info om hur och vad man ska tänka på mm.
 
  • TikTok-skärmdump med videos av duschblandare, rinnande vatten i handfat, och rörkopplingar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.