Tänker installera Vatette V6 i ett badrum som jag håller på att renovera.
Är det KOPPLINGSBRICKA V6 bockfixtur fast, RSK-nr: 8505032, som jag ska använda till handfatsblandarens anslutningsslangar som har G3/8 lekande muttrar?
Vilken koppling ska jag använda mellan RSK-nr: 8505032 och G3/8 muttern?

Bästa svaret

Föreslår RSK 194 78 38 (om avståndet medger att du kan gå på direkt med G3/8-muttern efter detta). Kasta/spara muttern och klämringen.

• Koppling vinkel förkromad med utvändig rörgänga och plan nippellända, märkt RSK 194 78 38.
  • Gilla
Per175
  • Laddar…
Tack proffsrik!
Om det inte finns plats för G3/8 muttern, kan jag då använda en rak koppling, RKS 194 69 89 (slänga/spara muttern) eller 194 71 68?
Tabell med olika rörkopplingar och skruvdelar, markerade artiklar 194 69 89 och 194 71 68 relaterade till byggforumfrågan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Redigerat:
Jag förstår inte riktigt vad du menar med "inte plats", men ja, De alternativen du listar kommer funka utmärkt. Det är planändan som är viktig så att inte packningen i den lekande muttern från kranen skär sönder och det får du ju här.

Jag tänkte att det skulle ut ur väggen och sen upp mot ett handfat därav förslaget med vinklad koppling. ( plus att det i mitt tycke är lättare att dra rätt mutter utan att rotera skruvdelen mot andra sidan oavsiktligt)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.