vart byggde ni?

Jag vet inte hur det funkar med stommontörerna om det är samma killar som monterar oavsett var i landet det är eller om de använder lokala firmor. Annars kan ju skillnader i erfarenheter bero på att det är olika firmor på olika ställen.

Det är väl bara att hålla tummarna för att det går bra. :-/

Jag skrev att under den tiden som det tog att stommresa vårat hus o få regnskyddande tak utan papp (drygt en dag) är det inte mycket som blir fuktskadat.
Var inte gipsen ni lyft in inplastad?
Tar det flera veckor med regn blir det väl närmast swimmingpool där inne :(
Ni hade inte bara beställt stommresningen då utan dom skulle färdigställa hela huset?
Detta är just en av anledningarna till att vi bara beställde resningen o var med själva med egna snickare, men fel kan ju som sagt uppstå ändå tyvärr.
Bygget fortlöper hos oss får väl se vilka väggupp som dyker upp och om dom går o lösa 8)

vi bygger några mil utanför Uppsala och montörerna kommer från en annan by några mil härifrån.På midsommarafton så kunde man nästan bada i kåken tur att man knäppte kort så att man har och titta på.Nej vi hade bara beställt stomresning och den tog så lång tid helt sjukligt.När det rann som mest genom pappen och montörerna hade ledigt så kom en montör efter mycket om o men från en annan firma och lappade läckan han skakade på huvudet till jobbet.

Det verkar ju helt otroligt att det tog så lång tid för dom o resa erat hus >:(
Våra killar jobbade som blixten hade 2 små ynka raster på hela dagen, som varade väldigt länge (7-21) o dom tog dom på stående fot :o
Väldigt hjälpsamma o duktiga killar måste jag säga, även nu efteråt om vi har frågetecken eller problem.

putte22: Kan du publisera företagsnamnet på de som reste huset är du snäll. Vill så klart inte att vårat hus reses av dessa klåpare...

Jag håller tummarna för att vi får samma montörer som Dragonlady. Järna och Hönö borde ju ligga i samma distrikt.

Ehh... om byggkillarna har en arbetsradie på ca: 50 mil så kanske det blir samma killar ;)
Hönö ligger på Västkusten, Sveriges framsida... ;D
Men det måste ju finnas fler bra byggfirmor ???

Sorry, det finns även ett Hönö ett par mil söder om Järna. Visste inte att det fanns fler. :-[

Tja, bygger en Västkuststuga just nu går kanon å snickarna är mkt bra, kan starkt rekommendera RH Bygg, som finns i stockholm. Våran stomresning tog mindre än 2dgr....

Men för allt i världen, som Ni kanske märkt på flera andra trådar är det MYCKET viktigt att kolla upp byggarna å ta referenser, vi bjöd hem dem till oss å gick igenom ritningar mm för att få ett intryck av dem innan vi skrev på någonting.

Fixade ni stomresningen på egen hand?

Annars känns det ju som att det mest bara handlar om att acceptera de som hustillverkaren har utsett.

Det är bara ställa som krav att Ni skall veta vilka som skall montera huset annars ingen affär!

Vi tog stommonteringen via VS men "snickarfärdigt" direkt med montörerna.

Husmyran skrev:
Sorry, det finns även ett Hönö ett par mil söder om Järna. Visste inte att det fanns fler. :-[

Inte jag heller faktiskt  ;D
är det oxå en ö?

Börjar bli gräsligt osäker på om det står Hönö eller Hölö på skylten. Har aldrig varit där men passerar avtagsvägen varje gång vi åker hemåt (till släkten).

Pinsamt att vara tvungen att avslöja mina usla geografikunskaper så här :-[

;D
Du e inte sämre än jag på det området, men Hölö ringer det en pytteliten klocka någonstans för :)

Såg att huset på expon ni varit o tittat på såg mycket annorlunda ut än det på husknuten i göteborg, har ni sett det?
Har ni valt någon annan lösning?

nytt-19-0-5751-bild1.gif

Badrummet verkar vara annorlunda i alla fall. Vår heter Vision 78 om man tittar i katalogen. Vi har bara ändrat lite vid toaletten. Vi har tagit bort den lilla "hall" som är utanför toaletten och det stora sovrummet och gjort en sned passage in till sovrummet. (lite svårt att förklara,jag kanske kan fixa en ritning). På så sätt får vi större badrum, men det lilla sovrummet blir ännu mindre. Det sovrummet som är närmast ytterdörren kommer bli tvättstuga.

Hur stor boyta får ni, om ni valt bort "öppet upp" i storstugan?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.