PAX har fläktar med lågvarvig konstantdrift, som sen kan ökas med knapp eller fuktsensor. Det kanske kan vara en variant?

Kör själv dess i badrum och toalett för att få ett grundflöde. På toa går den bara på lågvarv, i badrummet ökar den då man duschar/badar.

M mefi skrev:
Okej. Men är rädd att regulatorn ger för mycket ström i följande fall:
Fläkten är denna
Regulatorn är t.ex. denna
Eller skulle detta funka?
Regulatorn kan inte ge för mycket ström. Ja det bör fungera. Regulatorn kräver en minimumbel. på 20 W.

• Gilla
mefi
  • Laddar…
Larsa Larsa skrev:
PAX har fläktar med lågvarvig konstantdrift, som sen kan ökas med knapp eller fuktsensor. Det kanske kan vara en variant?

Kör själv dess i badrum och toalett för att få ett grundflöde. På toa går den bara på lågvarv, i badrummet ökar den då man duschar/badar.
E etompau skrev:
Regulatorn kan inte ge för mycket ström. Ja det bör fungera. Regulatorn kräver en minimumbel. på 20 W.
Okej. Innebär det med den regulatorn inte kommer att gå att ha fläkten på lågvarv då det står att den förbrukar 25W? Gissar att det är på max belastning så 20W bör ju vara bara marginell skillnad i varvtal?

jag har en pax i ett annat badrum vilket fungerar fint. Men i detta badrum vill jag kunna forcera på grund av att vi har en bastu där. Men om det inte går att lösa med den fläkt jag har + en regulator som passar i den nuvarande ramen för brytare så kanske det får bli en automatisk fläkt. Men hur skapar man forcering på dessa automatiska fläktar med knapp?

Ser inget som säger att det inte kommer att funka. Dimmern drar på med 100% vid tillslag, detta för att få snurr på motorn, sedan ska det gå att dra ner varvtalet.

E etompau skrev:
Ser inget som säger att det inte kommer att funka. Dimmern drar på med 100% vid tillslag, detta för att få snurr på motorn, sedan ska det gå att dra ner varvtalet.
Jaha, men det låter ju kanon. Då ska jag testa det. Trodde att det är risk för att regulatorn matar fläkten med för mycket ström vilket skulle kunna förstöra motorn.. Tack!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.