1 496 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Vart går kabeln i dosan??
Hej, har en lite stökig kopplingsdosa där jag har två ledare (fas och nolla) som jag inte fattar vart dem leder. Ledar-paret är såpass kort att det är skarvat med ubåtar vidare till Torix. Jag skulle vilja eliminera denna onödiga skarv då dosan är helt proppfull. Så då behöver jag dra om dessa.
Finns det något smidigt sett att ta reda på det? Har öppnat varenda doslock och ryckt och lyssnat för att försöka se vart dem leder..
Har tillgång till en såndär sunkig classeisjön regel/el/metall-sökare samt en fluke77
Med vänlig hälsning, realdoolar
Finns det något smidigt sett att ta reda på det? Har öppnat varenda doslock och ryckt och lyssnat för att försöka se vart dem leder..
Har tillgång till en såndär sunkig classeisjön regel/el/metall-sökare samt en fluke77
Med vänlig hälsning, realdoolar
Enklast är ju att koppla ur dem och se vad som slocknar?
Kan ju vara något vägguttag som tidigare ägare helt enkelt byggt igen eller lämnat tåtarna i väggen vid någon ombyggnad, har hänt förr.
Kan ju vara något vägguttag som tidigare ägare helt enkelt byggt igen eller lämnat tåtarna i väggen vid någon ombyggnad, har hänt förr.
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 27 011 inlägg
Stoppa i en dragfjäder och lyssna - det brukar fungera.
Tack, dragfjädern gjorde susen! Hittade uttaget den gick till, det var ett bortglömt uttag i ett hörn av rummet 
Klicka här för att svara