20 343 läst ·
34 svar
20k läst
34 svar
Värt att ha takdusch?
Vi har en takdusch Raindance från Hans Grohe. Vår är 180mm i diameter. Underbar dusch!! Det känns verkligen som stora, mjuka, varma regndroppar. Vi valde mellan denna och 240mm i dia men avstod från den större pga att vi har enskilt vatten och inte lika högt tryck som det kommunala. Risken med en större dusch är att vattnet så att säga "inte räcker till" till hela duschen,
Till gaia's fråga om växling mellan hand- o takdusch så är det som KungHippo skriver. Vredet som stänger av och sätter på vattnet är det som du använder för att växla. Vi själva har ett annat slags vred eftersom vår kran o blandare sitter inne i väggen, men principen är densamma för oss.
Till gaia's fråga om växling mellan hand- o takdusch så är det som KungHippo skriver. Vredet som stänger av och sätter på vattnet är det som du använder för att växla. Vi själva har ett annat slags vred eftersom vår kran o blandare sitter inne i väggen, men principen är densamma för oss.
Klicka här för att svara