Och i min dusch satt det brickor för snålspolning vilket jag plockade bort, var bara att skruva ort duschhuvudet på både takduschen och handduschen och ta bort de. Vill jag snålspola vattnet kan jag reglera på blandaren.
Jag har FMM Garonne takdusch.
 
Vodak skrev:
Hansgrohes Showerpipe är helt klart den bästa, lätt den skönaste takduschen.

[länk]
Mycket vacker och helt i linje med vad tänkte mig, förutom prislappen.. :blushing:
Det finns väl snarlika men med en lägre prislapp, väl? Tycker jag såg nåt på rinkaby rör, men kommer inte alls ihåg vad den kostade.
 
Den här har vi sedan några månader, i princip gratis jämfört med andra märken.
Fungerar fint, ibland använder jag handduschen, ibland takduschen.
Kvalitéten känns bra, det enda som hänt är att en av gummiflärparna som sitter vid infästningen till handduschen lossnat.

http://www.badconcept.se/index.php?menu=produkt&id=105
 
omix skrev:
Mycket vacker och helt i linje med vad tänkte mig, förutom prislappen.. :blushing:
Det finns väl snarlika men med en lägre prislapp, väl? Tycker jag såg nåt på rinkaby rör, men kommer inte alls ihåg vad den kostade.
Jag köpte min Hansgrohe från megabad.com, ungefär halva priset inkl. frakt.
 
Vodak skrev:
Hansgrohes Showerpipe är helt klart den bästa, lätt den skönaste takduschen.

[länk]
ser ju trevlig ut.men priset...över 15 tusen
kan det verkligen stämma?
är det värt det ,tveksamt..
man ska nog kolla andra länders priser. kan man nog få för halva sverigepriset eller mindre
 
hur ekonomiska är dom här takduscharna?
man tror ju att dom ger mer vatten än små...
men kanske inte är så
 
Vi gav 3900 för vår tak/handdusch och det är otroligt lyxigt att duscha. Vi kan till och med duscha 2 stycken samtidigt utan att den ena står och huttrar:). LYX för oss:)!!!
 
Raskus skrev:
Den här har vi sedan några månader, i princip gratis jämfört med andra märken.
Fungerar fint, ibland använder jag handduschen, ibland takduschen.
Kvalitéten känns bra, det enda som hänt är att en av gummiflärparna som sitter vid infästningen till handduschen lossnat.

[länk]
Hmm nä, inte i min smak.. det fyrkantiga huvet är inte i linje med alla runda mjuka former i resten av badrummet (inkl flickvännen :D) , och hur ser egentligen blandaren ut??

Nä, lite mer snarlik hans grohes stuk.. hmm .. Upp till, tja 5 lapp kan den nog få kosta, kanske ytterligare lite till om man man faller tvärt för en...
 
tjena skrev:
hur ekonomiska är dom här takduscharna?
man tror ju att dom ger mer vatten än små...
men kanske inte är så
Relativt ett snålspolande handtag är dom förstås fruktansvärt oekonomiska. Det är väl ingen som skaffar takdusch för att spara miljö och pengar?
 
dubbelpost
 
Redigerat:
Såg en riktigt stooor genomskinlig takdusch i typ akryl eller nåt. Kostade runt 4000 om jag inte minns fel.
 
Tänk på att det är en kalksamlare deluxe, min har ju gummidobbar som man petar av med fingret. Se till att den genomskinliga har något liknande annars blir den nog inte långvarig om ni har kalk i vattnet.

Faktist så är inte takdusch så vattenslösande det är ganska långt mellan hålen och det sprider ut vattnet jämnare (iaf min) så man får en effektivare dusch. Däremot får man ju öka värmen något iom att den ofta sitter lite högre upp (mer avkylning)

Tyvärr tror jag det mesta slöseriet är att takdusch inbjuder till låååååånga duschsessioner ;)
 
Vodak skrev:
Hansgrohes Showerpipe är helt klart den bästa, lätt den skönaste takduschen.

[länk]
tittade just på den ( HG Raindance) i butiken men vatten var ej inkopplat :) och personalen viste inte hur man kopplar om från takdusch till handdusch. Kunde inte lista ut själv heller var omkopplaren sitter ...
Kan du beskriva hur man gör ?
gaia
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.