20 343 läst ·
34 svar
20k läst
34 svar
Värt att ha takdusch?
Och i min dusch satt det brickor för snålspolning vilket jag plockade bort, var bara att skruva ort duschhuvudet på både takduschen och handduschen och ta bort de. Vill jag snålspola vattnet kan jag reglera på blandaren.
Jag har FMM Garonne takdusch.
Jag har FMM Garonne takdusch.
Mycket vacker och helt i linje med vad tänkte mig, förutom prislappen.. :blushing:Vodak skrev:
Det finns väl snarlika men med en lägre prislapp, väl? Tycker jag såg nåt på rinkaby rör, men kommer inte alls ihåg vad den kostade.
Den här har vi sedan några månader, i princip gratis jämfört med andra märken.
Fungerar fint, ibland använder jag handduschen, ibland takduschen.
Kvalitéten känns bra, det enda som hänt är att en av gummiflärparna som sitter vid infästningen till handduschen lossnat.
http://www.badconcept.se/index.php?menu=produkt&id=105
Fungerar fint, ibland använder jag handduschen, ibland takduschen.
Kvalitéten känns bra, det enda som hänt är att en av gummiflärparna som sitter vid infästningen till handduschen lossnat.
http://www.badconcept.se/index.php?menu=produkt&id=105
Jag köpte min Hansgrohe från megabad.com, ungefär halva priset inkl. frakt.omix skrev:
Vi gav 3900 för vår tak/handdusch och det är otroligt lyxigt att duscha. Vi kan till och med duscha 2 stycken samtidigt utan att den ena står och huttrar
. LYX för oss
!!!
Hmm nä, inte i min smak.. det fyrkantiga huvet är inte i linje med alla runda mjuka former i resten av badrummet (inkl flickvännenRaskus skrev:
Nä, lite mer snarlik hans grohes stuk.. hmm .. Upp till, tja 5 lapp kan den nog få kosta, kanske ytterligare lite till om man man faller tvärt för en...
dubbelpost
Redigerat:
Såg en riktigt stooor genomskinlig takdusch i typ akryl eller nåt. Kostade runt 4000 om jag inte minns fel.
Tänk på att det är en kalksamlare deluxe, min har ju gummidobbar som man petar av med fingret. Se till att den genomskinliga har något liknande annars blir den nog inte långvarig om ni har kalk i vattnet.
Faktist så är inte takdusch så vattenslösande det är ganska långt mellan hålen och det sprider ut vattnet jämnare (iaf min) så man får en effektivare dusch. Däremot får man ju öka värmen något iom att den ofta sitter lite högre upp (mer avkylning)
Tyvärr tror jag det mesta slöseriet är att takdusch inbjuder till låååååånga duschsessioner
Faktist så är inte takdusch så vattenslösande det är ganska långt mellan hålen och det sprider ut vattnet jämnare (iaf min) så man får en effektivare dusch. Däremot får man ju öka värmen något iom att den ofta sitter lite högre upp (mer avkylning)
Tyvärr tror jag det mesta slöseriet är att takdusch inbjuder till låååååånga duschsessioner
tittade just på den ( HG Raindance) i butiken men vatten var ej inkopplatVodak skrev:
Kan du beskriva hur man gör ?
gaia