66 005 läst ·
64 svar
66k läst
64 svar
Värt att göra takbehandling eller byta helt?
Det tycker jag med. Men det priset är ungefär vad de brukar ligga på. 170 kvm kostar 9500 hos en firma. Sedan har du fortfarande 30 % rot på själva arbetet. Den firman gör då en besiktning 2 år senare och sprutar på där det kan behövas som lite plattare tak.Jessica Lundgren skrev:
Sedan är det lite vad man tror på. Vissa borstar först bort mossa. Vissa spolar med högtryckstvätt medan andra säger att då gör man plattan porösare. Någon använder maskin som borstar och spolar plattorna vilket de som lägger på färg senare använder. Samtliga använder någon typ av mossborttagningsmedel i de olika processerna.
Det är för mycket och jag skulle inte ha en massa folk uppe o gå på taket då man inte vill ha spräckta pannor...
skaffa två dunkar som kopplas till vattenslangen har ni bra tryck i slang så räcker det...så sprutar du ut produkten en skuggig dag så väntar du ett par dagar sedan utan att gå på taket...
sedan är det bara att under de tio år du tänkt låta taket va att rensa stuprören o ev spraya på någon gång till om mossan tar fart igen...
skaffa två dunkar som kopplas till vattenslangen har ni bra tryck i slang så räcker det...så sprutar du ut produkten en skuggig dag så väntar du ett par dagar sedan utan att gå på taket...
sedan är det bara att under de tio år du tänkt låta taket va att rensa stuprören o ev spraya på någon gång till om mossan tar fart igen...
Det var ett tag sedan jag gjorde det själv det fanns dunk med munstycke på med gardenakoppling...med flytande gödsel..köp en sådan gödsla trädgården och använd tomdunken med lämplig produkt...
Järnsulfat är det bästa mot mossa. Antingen köper du Weibulls stoppar moss eller järnsulfat i säck på granngården. Du sprider det flytande
Järnsulfat är det bästa mot mossa. Antingen köper du Weibulls stoppar moss eller järnsulfat i säck på granngården. Du sprider det flytande
Klicka här för att svara