59 380 läst ·
88 svar
59k läst
88 svar
Värt att byta lager på tvättmaskin?
Medlem
· Västerbotten
· 3 275 inlägg
Då var det inte lönt att laga den, om inte endast fästet går att köpa?
Medlem
· Västerbotten
· 3 275 inlägg
Då blir det affär på en ny imorrn..trevlig midsommar
Medlem
· Västerbotten
· 3 275 inlägg
Tack ändå! Men maskinen åkte ut igår i regnet, handlar en ny idag innan silllunchen, Gla’ midsommar.
Tack för svar!
Ljudet kommer från trumman, dock känns inget glapp än. Jag har sökt runt lite men inte hittat något löst lager, men då vet jag att alternativet är att byta hela trumman. Lutar väl åt att låta den självdö, synd på en bra maskin.
Ljudet kommer från trumman, dock känns inget glapp än. Jag har sökt runt lite men inte hittat något löst lager, men då vet jag att alternativet är att byta hela trumman. Lutar väl åt att låta den självdö, synd på en bra maskin.
Medlem
· Västerbotten
· 3 275 inlägg
På den vi hade så var oljudet så mycket jävulskt, trumman var lös, och inget lagerljud.
Dra ut maskiner och skruva bort baksidan och snurra och känn/lyssna på lagret.
I vår maskin, bland det äckligaste jag sett! Stora mängder äckliga bruna avlagringar! Rejält tjock smet! Fattar inte hur nåt kunnat bli rent i denna..
Nu i den nya ska vi börja köra tvättmaskinrengöring varannan månad.
Dra ut maskiner och skruva bort baksidan och snurra och känn/lyssna på lagret.
I vår maskin, bland det äckligaste jag sett! Stora mängder äckliga bruna avlagringar! Rejält tjock smet! Fattar inte hur nåt kunnat bli rent i denna..
Nu i den nya ska vi börja köra tvättmaskinrengöring varannan månad.
Medlem
· Västerbotten
· 3 275 inlägg
Lagren är vanliga standardlager, som finns att köpa på ”stan”, knacka ut dem och ta med dem, alt se om det går att läsa på dem.
Kolla baksidan på trumman, så den inte spruckit som för mig..
Kolla baksidan på trumman, så den inte spruckit som för mig..