Hej!

Till sista bilden använde jag en canon 5dmkII. För de andra hade jag en canon 400D på taket :).

Tackar.

Kändes bara som om det är så långt mellan reglar å stolpar.. Tänkte om objektivet lurar mig

2m mellan stolparna

Nu är altanräcket på plats också.

• 2012-04-30_Altan_Gard_10a.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Bra jobbat! en vecka och färdig altan, lägg gärna upp lite bilder när möbler och grill och allt som ska vara där står på sin plats.

Vad fint det blir! Vad använder ni för trall? Vi ska bygga altan om ca ett år. Den kommer att bli rätt hög, 1-2,5m. Tänker att det vore perfekt att ha ett enkelt förråd under altanen. Funderar antingen på att ha spontad trall så att det blir ett tätt med en aningens lutning för avrinning. Alternativt ett väldigt enkelt undertak som tar hand om vattnet. Idéer?

Tackar!

Vi har använd sibirisk lärk från Bejers.
Jag skulle hellre satsa på undertak så att man slipper lutning på altanen :). Men det blir en aning dyrare i så fall.

Hej
Har du något tips på hur man kan lösa biten in mot huset.
Vi kan inte fästa bärlinan i grunden eftersom den består av L-block med en cm "fusk" "fasad" och sedan frigolit. Vi kan inte heller fästa den i träfasaden eftersom vi har fönster som går långt ner.
Enda alternativet är att lägga plattor som stöd eller sätta plintar en bit ut från fasaden utanför dräneringen. Vad föreslår du eller vad kan du tipsar om.

/Xamba

Billigast med plattor men bäst med plintar tycker jag. Hoppas att du kan gräva ganska nära fasaden.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.