48 384 läst ·
156 svar
48k läst
156 svar
Värsta praktikanten
Ha ha pratade med en sommarvikarie på IF idag. 
Ringde kundtjänst och undrade varför det inte betalas ut pengar?
"Handläggaren var på semester."
. Ok, det misstänkte jag..
Menade på att då får någon annan avsluta ärendet..
Då får jag svaret,
" det tar mig säkert 2-3 timmar.. Jag har ingen lust.. Kan iofs kolla om någon annan orkar men det tror jag inte..."
Höll på att skjuta en säkring men behöll lugnet ha ha
Ringde kundtjänst och undrade varför det inte betalas ut pengar?
"Handläggaren var på semester."
. Ok, det misstänkte jag..
Menade på att då får någon annan avsluta ärendet..
Då får jag svaret,
" det tar mig säkert 2-3 timmar.. Jag har ingen lust.. Kan iofs kolla om någon annan orkar men det tror jag inte..."
Höll på att skjuta en säkring men behöll lugnet ha ha
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Vår kära praktikant R blev ombedd av mig att måla en osb skiva . Fram och baksida , med roller.
Sagt och gjort, går förbi "målarrummet" ca 40min senare.
Där står R. Han har plockat undan allt , gjort snyggt efter sig...
Och står och stirrar rätt ner i skivan.
Jag frågar lungt:
-R hur går det?? Vad gör du?
Han tittar upp och svarar:
-Färgen torkar.
Jahapp tänkte jag....
Sagt och gjort, går förbi "målarrummet" ca 40min senare.
Där står R. Han har plockat undan allt , gjort snyggt efter sig...
Och står och stirrar rätt ner i skivan.
Jag frågar lungt:
-R hur går det?? Vad gör du?
Han tittar upp och svarar:
-Färgen torkar.
Jahapp tänkte jag....
Var in i en hifi-butik idag och frågade efter en FM-tuner, en skäggig glop i 25-årsåldern flinade och sa: "gå till clas olson"...deras konkurrent fick sälja en Rotel RT-11 istället. Vet inte om det var en praktikant men han har definitivt praktik kvar.
Ha ha kommer ihåg när jag gick i högstadiet ( 8:an tror jag ) och praktiserade på en verkstad.fremax skrev:Vår kära praktikant R blev ombedd av mig att måla en osb skiva . Fram och baksida , med roller.
Sagt och gjort, går förbi "målarrummet" ca 40min senare.
Där står R. Han har plockat undan allt , gjort snyggt efter sig...
Och står och stirrar rätt ner i skivan.
Jag frågar lungt:
-R hur går det?? Vad gör du?
Han tittar upp och svarar:
-Färgen torkar.
Jahapp tänkte jag....
Bytte bromsar och blev tillsagd att göra rent bromsoket...
Visste ju inte riktigt vad "rent" var dvs vad går gränsen ha ha så jag borstade och höll på tills chefen kom för att kolla vad jag höll på med och insåg att bromsoket var som nytt 😇
Efter lite kontakt med butiken visar det sig att killen missförstod och trodde att jag ville ha en fm-sändare...sätter saken i en annan dager.Fotografen skrev:
Rolig tråd!
Jag körde budlastbil förut o fick in en sommarjobbare. Han var så nervös o orolig att allt verkade låsa sig. Han började första dagen med att nästan köra sönder kopplingen på lastbilen o då hade inte hunnit backa intill bilen till lastkajen på morgonen. Fick väl iaf en 25-30 motorstopp.
Han skrev ner koden till vårt larm, detta lyckades han skriva fel, så larmet gick av när han kom hem efter en runda. Han klockade in 4,5h för att ta sig från Örebro till Linköping, han hittade inte hem.
Han körde in i ett vajerräcke på tredje dagen, när kollegan, som slumrat till bredvid, frågade vad som hände så sa han: -Va, nä, det var inget som hände?! Han rev upp ett bra spår i sidan av bilen.
Just det, nämnde jag att han pluggar till läkare? Han glömde även bort en 4-siffrig kod, 6h efter han fått den.
Han erkände iaf att han kanske inte var ämnad för jobbet.
Jag körde budlastbil förut o fick in en sommarjobbare. Han var så nervös o orolig att allt verkade låsa sig. Han började första dagen med att nästan köra sönder kopplingen på lastbilen o då hade inte hunnit backa intill bilen till lastkajen på morgonen. Fick väl iaf en 25-30 motorstopp.
Han skrev ner koden till vårt larm, detta lyckades han skriva fel, så larmet gick av när han kom hem efter en runda. Han klockade in 4,5h för att ta sig från Örebro till Linköping, han hittade inte hem.
Han körde in i ett vajerräcke på tredje dagen, när kollegan, som slumrat till bredvid, frågade vad som hände så sa han: -Va, nä, det var inget som hände?! Han rev upp ett bra spår i sidan av bilen.
Just det, nämnde jag att han pluggar till läkare? Han glömde även bort en 4-siffrig kod, 6h efter han fått den.
Han erkände iaf att han kanske inte var ämnad för jobbet.
Just det känns väl inte som något mästerverk (hoppas jag. Jag spelar i samma liga).Brallan84 skrev:
Nä, men som läkare kommer han passa. Det kan jag garantera.Brallan84 skrev:
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
D09 skrev:Ha ha pratade med en sommarvikarie på IF idag.
Ringde kundtjänst och undrade varför det inte betalas ut pengar?
"Handläggaren var på semester."
. Ok, det misstänkte jag..
Menade på att då får någon annan avsluta ärendet..
Då får jag svaret,
" det tar mig säkert 2-3 timmar.. Jag har ingen lust.. Kan iofs kolla om någon annan orkar men det tror jag inte..."
Höll på att skjuta en säkring men behöll lugnet ha ha
Låter mest tragiskt. Att nån kan betala ut lön för att jobba på det sättet? Hade det varit jag hade jag nog velat snacka med en chef eller annat... det är ju trots allt mina premier som betalar denne slöfocks lön...
/S
Det där ska man ha på band, en sådan person ska inte få arbeta kvar utan ska få gå och lämna platsen till en ny sommarjobbare som tar sig an uppgiften även om det tar 4 timmar, nästa gång denne utför samma sak så kankse det bara tar 1-2 timmar.
Bert karlsson hade rätt ändå
Bert karlsson hade rätt ändå
En arbetskamrat sommarjobbade i Schweiz på ett ingenjörsföretag för några år sen. Han gjorde simuleringar och beräkningar hela sommaren. När sommaren sen var över sa chefen till honom att rensa hårddisken vilket han gjorde. Då kom chefen:
- Var har du sparat back-up-filerna?
- Back-up-filer? Jag rensade ju hårddisken.
Chefen var nog inte så nöjd, men han tyckte det var rätt roligt.
- Var har du sparat back-up-filerna?
- Back-up-filer? Jag rensade ju hårddisken.
Chefen var nog inte så nöjd, men han tyckte det var rätt roligt.
Undrar om det var en praktikant dom tyckte att det var bra att jobba upp sig genom att tömma hela systemet på tryckluft under fullt pågående verksamhet 😄😄😄
Trots direktiv att inget får stängas av innan kl18 ha ha
Nu fick ju jag massa att göra 😁😁😁
Trots direktiv att inget får stängas av innan kl18 ha ha
Nu fick ju jag massa att göra 😁😁😁
