AntonTa AntonTa skrev:
Hej! Jag ångrade mig för att jag helt enkelt fastnade för ett helt annat golv. Tyvärr är det väl som du säger, att det kommer att smaka mer än det kostar. Det här handlar inte så mycket om själva pengarna som det handlar om principen.
Gick det inte att köpa detta golv från matt jacob?

N Nucky skrev:
Nej, fanns inte i deras sortiment.

K
N Nucky skrev:
Vad spelar det för roll?

AntonTa AntonTa skrev:
Nej, fanns inte i deras sortiment.
Förstår. Ganska märkligt att de ställer till med såhär mycket rabalder för något så ynket som ett par tusenlappar som de inte har rätt till. Att du betalat en avgift på 5% var inte rätt det heller men något du verkar ha accepterat och du fått rätt till men de fortsatt ej rättar sig efter.

K Kardan79 skrev:
Vad spelar det för roll?
Andas. Jag ställde en fråga som vore trevlig att få svar på, vilket jag fått.

• Gilla
oscar_uppsala
  • Laddar…
AntonTa AntonTa skrev:
Jag vill här dela med mig av min horribla erfarenhet av golv- och färgbutiken Matt-Jacob i Järfälla. Densamma slutade med att de gick emot ARN och hamnade på Svarta Listan.

Inför ett större köp av golv ringde jag till Matt-Jacob för att tydligt ta reda på alla förutsättningar. Jag undrade vad som gällde vid ett eventuellt återköp om det gjordes innan det golv jag skulle köpa skulle ha lämnat deras lager. Anledningen till att frågan ställdes var att golvet skulle levererad först några månader efter köpet. Av en säljare fick jag då veta att det då skulle bli en "återköpsavgift" på 5% av golvets pris. Jag gick med på detta villkor och köpte golvet.

Efter en tid ångrade jag mig och ville genomföra ett återköp. Då skulle Matt-Jacobs VD hantera ärendet och plötsligt skulle den här avgiften motsvara 13% av golvets pris. Jag ifrågasatte men han lyssnade inte. Han hotade dessutom med att inte genomföra något återköp alls om jag inte gick med på hans usla villkor. Jag blev tvungen att motvilligt acceptera den felaktiga återbetalningen.

Jag kontaktade konsumentvägledningen som rekommenderade Matt-Jacob att återbetala mig enligt vad vi ursprungligen hade avtalat. Så skedde inte. Jag anmälde då till ARN vilka också beslutade att Matt-Jacob skulle återbetala mig men det har de vägrat. Jag känner mig grundlurad och Matt-Jacob återfinns nu på ARNs "Svarta lista". Handla inte av detta anmärkningsvärt oseriösa företag till lurendrejare!

Finns det någon som har tips på hur man kan gå vidare? Stämningsansökan känner jag till men det känns omfattande och nästan övermäktigt..?
Skriv i Trustpilot om företag, anonymt om man vill !!

P
AntonTa AntonTa skrev:
Efter en tid ångrade jag mig och ville genomföra ett återköp. Då skulle Matt-Jacobs VD hantera ärendet och plötsligt skulle den här avgiften motsvara 13% av golvets pris.
13 % är rätt bra "ränta" på det kapital som är golvet.
Speciellt som försäljningspriset ganska säkert är högre än firmans inköpspris. Det har väl inte gått ett år från beställningen heller?
5 % som firman ska ha enligt ARN är inte fy skam det heller.

Kan vara så enkelt som att dom inte anser sig ha råd med dom få lusentapparna som TS har rätt till

Kreditupplysningsrapport för Matt-Jacob AB med betalningsanmärkningar, totalt belopp 1 549 790 kr och skuldsaldo 46 609 kr, kontrollerat 2026-02-12.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
pmd och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.