100 470 läst ·
453 svar
100k läst
453 svar
Varning för elfirma Elaby el och bygg AB! (Stockholm)
G
Goran Bostrom
Bannad
· Min far, senare växte upp i min mor första 9 mån.
· 16 inlägg
Goran Bostrom
Bannad
- Min far, senare växte upp i min mor första 9 mån.
- 16 inlägg
Hej Appendix,Appendix skrev:
Jag har inte kikat något mer i själva forumet, men tar gärna en titt om det är något som jag kan med erfarenhet som passar in i forumet medverka i.
Jag önskar att jag fortfarande kunde jobba då en pension i Sverige normalt inte är något att vara stolt över.
Dessvärre så är det svårt att få en chans hos en arbetsgivare vid ålder 87.
Med risk för att vara lite torr och tråkig i min humor så gillar jag BH, men föredrar damerna utan BH.
Skämt å sido så kikar jag gärna runt i forumet för att se om jag kan hjälpa till på något sätt i någon annan tråd än just denna.
Tack Appendix för dina ord.
Besserwisser
· östergötland
· 2 757 inlägg
G
Goran Bostrom
Bannad
· Min far, senare växte upp i min mor första 9 mån.
· 16 inlägg
Goran Bostrom
Bannad
- Min far, senare växte upp i min mor första 9 mån.
- 16 inlägg
Tack för ditt svar Nissens,Nissens skrev:
Jag är okej att vara ensam med min erfarenhet av företaget.
Jag vill bara dela med mig av den erfarenheten av arbetet för att kanske sprida lite ljus i tunneln.
Hej Goran,G Goran Bostrom skrev:Hej,
Jag har haft en mycket bra erfarenhet av Elaby AB, så det är tråkigt att se hur andra inte känner sig lika nöjda som jag är med deras elarbeten som utförts i min sommarstuga.
Jag har fått hela elen omdragen med en ny elcentral, nya vägguttag, lampknappar etcetra.
Allt fungerar ypperligt utan några som helst kostigheter.
Jag fick betala ett skäligt pris på 57000 kr för hela jobbet inklusive rabatter på material samt på första timmen var dag då jag är pensionär.
I sommarstugan ingår det 2 sovrum, kök, vardagsrum, 2 toaletter varav en med dusch samt ett arbetsrum/kontor.
Jag har även en vedbod som jag fick installerat ett uttag, en lampknapp samt en lysrörsarmatur i.
Elektrikerna enligt mina kunskaper var väldigt trevliga och förklarade väl vad jobbet innebar.
Offerten förklarade dom grundligt och professionellt med en rundgång i diverse rum.
Jag ser att det är nästan endast vi två som har lite gott att säga om våra möten med denna elfirma.
Jag kan dock också holla med många andra med att fakturan inte var som den skulle.
Det skandal att en faktura inte blir rätt och fullt ut förstår upprördheten som har postats här.
Jag fick visserligen bara 2 dagar extra arbete på min faktura så jag tänker att jag kom billigt undan ändå jämfört med andra som verkligen har drabbats.
Fungerar det bra med elarbetet för dig fortfarande efter en tid, eller var kvalitetsarbetet en myt?
**************** Varning, detta är ett reklaminlägg från en falsk användare /moderator ********************
Redigerat av moderator:
Hej,
Jag har fått en faktura där det är pålagt 2 dagars jobb som inte utfördes.
Jag ser att många andra har fått något pålägg på fakturan också.
Hur har ni gjort för att få tillbaka pengar eller få fakturan tillrättad?
Tacksam för svar.
Jag har fått en faktura där det är pålagt 2 dagars jobb som inte utfördes.
Jag ser att många andra har fått något pålägg på fakturan också.
Hur har ni gjort för att få tillbaka pengar eller få fakturan tillrättad?
Tacksam för svar.
Och ytterligare en som hittat hit till just denna tråd för att skriva om hur bra erfarenhet de har med detta bolag. Det blir ju väldigt märkligt och får en att undra, då nu även du Kerstin, i skrivande stund varit medlem i ca 30 minuter…K Kerstin N skrev:Hej Goran,
Jag ser att det är nästan endast vi två som har lite gott att säga om våra möten med denna elfirma.
Jag kan dock också holla med många andra med att fakturan inte var som den skulle.
Det skandal att en faktura inte blir rätt och fullt ut förstår upprördheten som har postats här.
Jag fick visserligen bara 2 dagar extra arbete på min faktura så jag tänker att jag kom billigt undan ändå jämfört med andra som verkligen har drabbats.
Fungerar det bra med elarbetet för dig fortfarande efter en tid, eller var kvalitetsarbetet en myt?
Och båda har samma lite udda lingvistiska uttryck samt felskrivningar vad gäller t ex å, ä och ö. 😆S Skåningen_1 skrev:
Precis Jonas 😅🙈 Tycker det här är bedrövligt om nu så fallet är, att personerna i fråga utger sig för att vara ngn annan och har samröre med bolaget. Men men… vad vet jag 🤷🏻♀️ upptill moderatorn att luska i kanske… 🤗J JonasSun skrev:
Jag ser inte att du sagt något gott om firman ifråga.K Kerstin N skrev:
Nej, det är väl ingen skandal att en faktura blir fel. Alla kan göra fel. Det är vad som händer sen som är det viktiga.K Kerstin N skrev:
Vad kommer det sig att du vill säga gott om firman, så pass att du registrerar ett konto på byggahus för att framföra detta, fastän du blivit överfakturerad?
Det låter som du tycker det är okay med 2 dagar felfakturerat och betalt.K Kerstin N skrev:
Är det fel på fakturan ska du självklart säga till att de fakturerat fel, så de kan rätta till felet.
Man får väl hoppas elarbetet är klart.K Kerstin N skrev:
Om installationen inte fungerar efter en tid är det väl illa, väldigt illa.
Kvalitet är lite mer än att "det fungerar".
Hej Blackarrow,blackarrow skrev:
Jag ser inte att du sagt något gott om firman ifråga.
Nej, det är väl ingen skandal att en faktura blir fel. Alla kan göra fel. Det är vad som händer sen som är det viktiga.
Vad kommer det sig att du vill säga gott om firman, så pass att du registrerar ett konto på byggahus för att framföra detta, fastän du blivit överfakturerad?
Det låter som du tycker det är okay med 2 dagar felfakturerat och betalt.
Är det fel på fakturan ska du självklart säga till att de fakturerat fel, så de kan rätta till felet.
Man får väl hoppas elarbetet är klart.
Om installationen inte fungerar efter en tid är det väl illa, väldigt illa.
Kvalitet är lite mer än att "det fungerar".
Jag är absolut inte okej med att en firma skickar ut en felaktig faktura, oavsätt om det är till min fördel eller ej.
Dom gjorde jobbet bra och det funkar so mdet ska igen så därför vill jag också ge lite possitivt.
Som vi kallar det, "hela sanningen".
Självklart så ska jag be om att få fakturan rättad och korrekt.
Jag vill bara vara förberedd om det är så att dom itne erkänner fakturan som en felaktig faktura.
Jag håller helt med, kvalitet med arbetet är absolut det viktigaste, men ibland så har jag varit med om att arbetet är mer fusk än kvalitet med andra arbeten som jag har fått åtgärdat av andra företag.
Som nämnt innan så är det alltid bra att vara förberedd så att eventuella problem som uppstår kan åtgärdas snarast.
Hoppas att du förstår lite mer hur jag tänker.
Det är trots allt ingen arg grupp på Faceboken där man inte kan skriva något gott om något gott har hänt.
Ingen ide att ogilla allt bara för att en del blev lite fel enligt ens egna åsikter.
Så tänker jag, hoppas det är okej här i forumet.
Tack för dina svar, dom uppskattar jag.