M mats.3 skrev:
folk lagligt rätt till 5 minuters paus per timme
Nej.
Inte enligt lag.
Om du även testar att använda punkt ,kommatecken och ny rad när du skriver så blir det läsbart...

• Gilla
  • Wow
  • Haha
Dilato och 4 till
  • Laddar…
plåtrickard plåtrickard skrev:
Nej.
Inte enligt lag.
Om du även testar att använda punkt ,kommatecken och ny rad när du skriver så blir det läsbart...
Vad var det du inte förstod Einstein.

M mats.3 skrev:
Vad var det du inte förstod Einstein.
Varför man inte vill skriva läsbart..
Men innehållet förstår nog även Einstein..

• Gilla
  • Haha
Goran Bostrom och 2 till
  • Laddar…
Varför man inte vill skriva läsbart..
Men innehållet förstår nog även Einstein..
Inom byggnads så har folk lagligt rätt till 5 minuters paus i timmen och det gäller nog även elektrikerförbundet ochså såvida avtalet inte är olagligt Einstein.............

P
P Pin skrev:
Hur fingerade det med restidsersättning till stugan?
Den kanske är fingerad?

M mats.3 skrev:
Inom byggnads så har folk lagligt rätt till 5 minuters paus i timmen och det gäller nog även elektrikerförbundet ochså såvida avtalet inte är olagligt Einstein.............
Men då har du ju inga problem att visa var det står i avtalet...

Fairlane
M mats.3 skrev:
Hur ska du kunna separera det vid en fakturering och det funkar inte så och ett litet bloss eller ett telefon samtal får folk acceptera för ska du även dra bort tiden för ett toabesök ochså.
Jag accepterar faktiskt att personen som gör ett jobb hos mig har tar en kopp kaffe, eller ett toalettbesök, eller en cigg, eller ett telefonsamtal, men drar det iväg i tid så får de skriva ner tiden. det är väl inget svårt alls att separera, man skriver arbetat tid 7 timmar istället för 8. Enkelt.
Jag gissar på att TS inte reagerade på någon enstaka 5-minuterspaus, utan att någon sitter med näsan i telefonen under lång tid och sen fakturerar fullt.

M mats.3 skrev:
Hade det inte varit bättre att kolla upp företaget innan du beställde jobbet med dom sedan angående rökningen så har folk lagligt rätt till 5 minuters paus per timme sen vet du vad lärlingen tittade på när han kollade på sin telefon för att är inte skit i luren.
Hej
Nej, ”folk” har inte lagligt rätt till 5 minuter paus varje timme. Läs arbetstidslagen.
Arbetsmiljöverket rekommenderar dock en paus minst varannan timme.
Inget direkt mot dig men den här typen av uttalanden blir lätt en ”allmän sanning ”.
Det är för många i det här landet som bara ser sina rättigheter och inte skyldigheter eller bara är lata.
En allt för stor del av befolkningen glömmer gärna bort att de sålt 8 timmars ARBETE till sin arbetsgivare för pengar =lön. Arbetsgivaren vill självklart ha det den personen har sålt genom avtal.

Ingen annanstans skulle ett avtalsbrott i det ekonomiska storleksklasserna ses mellan fingrarna som just inom de anställdas tidsstöld från sina arbetsgivare.

• Gilla
Peter_Henry och 4 till
  • Laddar…
P
H hempularen skrev:
Göran, du lämnar en referens på ett företag här. Därmed behöver vi trycka på att du måste fylla i en fullständig användarprofil. Med namn bostadsaddress osv. Denna information blir inte synlig för vanliga medlemmar. Utan bara för oss som modererar och administrerar forumet. Vi behöver uppgifterna för att kunna kontrollera att en medlem är den han/hon utger sig för att vara.

Om du inte fyller i uppgifterna kommer vi att behöva radera dina inlägg.

/moderator
Jag frågade en kompis om vad han tyckte om Elaby El och Bygg efter att ha anlitat dem. Så här svarade han:

"
Vill verkligen passa på att ge ett stort plus till Elaby El och Bygg som hjälpte oss under vår renovering! 🌟

Vi anlitade dem för en totalrenovering av elen i vårt hus och är mer än nöjda med resultatet. Från första kontakt till avslutat jobb kändes allt proffsigt och tryggt. De kom i tid, höll sin budget och förklarade tydligt vad som behövde göras och varför.

Vad som verkligen imponerade oss var kombinationen av el och bygg under samma tak – vi slapp koordinera flera olika hantverkare, vilket sparade oss både tid och huvudvärk. De såg också till att städa upp ordentligt efter sig, vilket vi verkligen uppskattade.

Kommunikationen var utmärkt genom hela projektet – inga konstiga överraskningar på slutfakturan och de svarade alltid snabbt på frågor via telefon och SMS.

Varmt rekommenderat till alla som söker en pålitlig elektriker/byggfirma. Vi kommer definitivt att anlita Elaby El och Bygg igen vid nästa projekt! 👍

"

Kompisen heter Claude.

Redigerat:
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
ptlf och 7 till
  • Laddar…
Men då har du ju inga problem att visa var det står i avtalet...
Du verkar ha all tid i världen med att sitta på nätet så du hittar säkert det på byggnads avtal så duktig och präktig som du är.

P pmd skrev:
Jag frågade en kompis om vad han tyckte om Elaby El och Bygg efter att ha anlitat dem. Så här svarade han:
P pmd skrev:
Kompisen heter Claude.
Tänka sig, undrar om din polare Claude haft samma svensklärare som vår nyregistrerade broder? De har nog i alla fall gått på samma skola...

• Gilla
Nissens och 1 till
  • Laddar…
G
P pmd skrev:

"
Vill verkligen passa på att ge ett stort plus till Elaby El och Bygg som hjälpte oss under vår renovering! 🌟

Vi anlitade dem för en totalrenovering av elen i vårt hus och är mer än nöjda med resultatet. Från första kontakt till avslutat jobb kändes allt proffsigt och tryggt. De kom i tid, höll sin budget och förklarade tydligt vad som behövde göras och varför.

Vad som verkligen imponerade oss var kombinationen av el och bygg under samma tak – vi slapp koordinera flera olika hantverkare, vilket sparade oss både tid och huvudvärk. De såg också till att städa upp ordentligt efter sig, vilket vi verkligen uppskattade.

Kommunikationen var utmärkt genom hela projektet – inga konstiga överraskningar på slutfakturan och de svarade alltid snabbt på frågor via telefon och SMS.

Varmt rekommenderat till alla som söker en pålitlig elektriker/byggfirma. Vi kommer definitivt att anlita Elaby El och Bygg igen vid nästa projekt! 👍

"

Kompisen heter Claude.
Hej pmd,

Vad skönt att se att det är fler än jag som har haft mycket goda erfarenheter med Elaby.
Jag kände mig lite ensam här ett tag med den bra erfarenheten.
Det är så klart tråkigt att se att andra inte har haft samma goda erfarenhet.

Tack för att du balanserar upp den goda sidan med mig här.

• Haha
kashieda och 4 till
  • Laddar…
G Goran Bostrom skrev:
Hej pmd,

Vad skönt att se att det är fler än jag som har haft mycket goda erfarenheter med Elaby.

Det är mysigt med brist på ironiinsikt 😂😘

Goran. Uppmuntrar till att se resten av forumet med. Nu hänger du bara i denna tråd. Lovar BH har mycket mer att erbjuda.

Om du nu inte är utsänd av bolaget… Då förstår jag att resten av forumet ör ointressant

• Gilla
  • Haha
kashieda och 6 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Bara för att jämföra tiden så lät jag montera en luft/luft-värmepump, inklusive kabeldragning och inkoppling i proppskåpet (Diazed). En person monterade utsida och insida och ställde in allt och drog kabel, borrade genom betongvägg etc och var klar 3 timmar senare. Ett bra jobb och han bad om ursäkt att det tog tid, då han hade ett ryggskott som gjorde att han knappt kom ut sängen på morgonen, och det syntes att han hade svårt att röra sig.
Monterade två uttag till llvp.

Kabeldragning på vind.

Två olika hus på fastigheten. I ena huset även installation i elcentral av ny grupp.

4 timmars jobb. En person.

Föredömligt snyggt gjort med.

• Gilla
  • Wow
MONTREAL och 1 till
  • Laddar…
Nissens
G Goran Bostrom skrev:
Hej pmd,

Är osäker på om du skämtar eller har intressen i det aktuella företaget…

Det är nog så att du fortfarande är rätt ensam om din bild.

Själv vet jag ingenting om den aktuella firman, men jag förstår ironi. Åtminstone ibland. 😉

• Haha
Goran Bostrom
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.