102 142 läst ·
454 svar
102k läst
454 svar
Varning för elfirma Elaby el och bygg AB! (Stockholm)
G
Goran Bostrom
Bannad
· Min far, senare växte upp i min mor första 9 mån.
· 16 inlägg
Goran Bostrom
Bannad
- Min far, senare växte upp i min mor första 9 mån.
- 16 inlägg
P Pin skrev:Välkommen hit!
Hur fingerade det med restidsersättning till
Stort tack för ditt välkomnande.P Pin skrev:
Elaby har tydligen ingen framkörningsavgift, utan det ingår i första timmen priset nämnde elektrikerna när dom kom till stugan.
Jag var lite orolig för den så jag frågade lite ivrigt och blev glatt överraskad av deras svar på min fråga.
Hoppas att detta hjälper dig med din fundering.
G
Goran Bostrom
Bannad
· 16 inlägg
Goran Bostrom
Bannad
- 16 inlägg
Hej EB2,E EB2 skrev:
Jag kunde inte hjälpa att undra om det var mig du funderade över om jag är ägaren till firman.
Jag önskar att var ägare till vilket företag som helst, stort eller litet som kan dryga ut min pension lite mer än den lilla jag får i dagens läge.
Om jag har fel så får jag erkänna mig själv slagen och be om ursäkt för min lite väl framfusiga undran.
Hur det än är så önskar jag en fin dag.
G
Goran Bostrom
Bannad
· 16 inlägg
Goran Bostrom
Bannad
- 16 inlägg
Stugan ligger strax förbi Lidingö. så det blir en liten bit för dom att åka, men dom har elektriker som jobbar i krokarna nämnde dom när jag frågade om det var värt att åka ut vart som helst i Stockholm utan en framkörningsavgift.P Pin skrev:
Dom nämnde att dom har kontor på fyra olika adresser i Stockholm.
Dessvärre så talade dom inte om specifika adresser då jag inte frågade mer om den undran.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 973 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 973 inlägg
Jag vet inte om priset är skäligt eller inte, men rabatter på material är lite av en varningsflagga.G Goran Bostrom skrev:
Det är inte helt ovanligt att de ger dig rabatt på Ahlsells listpris. Det innebär i princip att ett uttag som i handeln kostar 125 kr (du kan själv köpa det för det priset) kanske kostar 450 kr hos Ahlsell. Sen får du rabatt 20% och är nöjd och glad med rabatten, fast du får förstås betala 360 kr för uttaget, så det är ingen lysande affär.
Bolaget har 5 anställda, så 4 kontor låter mycket, kan jag tycka.G Goran Bostrom skrev:
G Goran Bostrom skrev:Stugan ligger strax förbi Lidingö. så det blir en liten bit för dom att åka, men dom har elektriker som jobbar i krokarna nämnde dom när jag frågade om det var värt att åka ut vart som helst i Stockholm utan en framkörningsavgift.
Dessvärre så tal
Antar då åkG Goran Bostrom skrev:Stugan ligger strax förbi Lidingö. så det blir en liten bit för dom att åka, men dom har elektriker som jobbar i krokarna nämnde dom när jag frågade om det var värt att åka ut vart som helst i Stockholm utan en framkörningsavgift.
Dessvärre så talade dom inte om specifika adresser då jag inte frågade mer om den undran.
Antar de åker båt i så fall om stugan ligger "strax förbi Lidingö"? 😆Fairlane skrev:
Jag vet inte om priset är skäligt eller inte, men rabatter på material är lite av en varningsflagga.
Det är inte helt ovanligt att de ger dig rabatt på Ahlsells listpris. Det innebär i princip att ett uttag som i handeln kostar 125 kr (du kan själv köpa det för det priset) kanske kostar 450 kr hos Ahlsell. Sen får du rabatt 20% och är nöjd och glad med rabatten, fast du får förstås betala 360 kr för uttaget, så det är ingen lysande affär.
Bolaget har 5 anställda, så 4 kontor låter mycket, kan jag tycka.
Håller med EB2…. Profilen i fråga blev medlem i skrivande stund för 17 timmar sedan, för att hitta in just på forumet där flera medlemmar samlat info, varningar och sina erfarenheter av detta företag, dessutom i en tråd från flera månader tillbaka… men kul att du ”Goran” tagit dig tid att skapa en profil här just idag så du kan dela med dig av hur bra Elaby är…E EB2 skrev:
G
Goran Bostrom
Bannad
· 16 inlägg
Goran Bostrom
Bannad
- 16 inlägg
Hej Jonas,J JonasSun skrev:
Jag får be om ursäkt för min givna oklarhet gällande plats av min sutga.
Jag vill helst inte skriva ut på internet några exakta positioner av min stuga av självklara skäl att jag vill hålla det privat.
Man åker förbi Askrike camping, det är så långt som jag vill sträcka mig med en mer exakt plats där jag har en stuga.
Jag gillar inte att lämna ut mer information pga möjliga inbrottstjuvar och liknande tjommar som gärna tar tillfälle i akt till sådant.
Hoppas att du förstår min anonymitet gällande min exakta position av stugan då jag kräver att vara mer privat i det ärendet.
G
Goran Bostrom
Bannad
· 16 inlägg
Goran Bostrom
Bannad
- 16 inlägg
Hej Skåningen_1,S Skåningen_1 skrev:Håller med EB2…. Profilen i fråga blev medlem i skrivande stund för 17 timmar sedan, för att hitta in just på forumet där flera medlemmar samlat info, varningar och sina erfarenheter av detta företag, dessutom i en tråd från flera månader tillbaka… men kul att du ”Goran” tagit dig tid att skapa en profil här just idag så du kan dela med dig av hur bra Elaby är…
Jag använder mig av google sök, så vänligen låt det inte komma som en förvåning att detta forum kom upp i mina sökresultat.
Det var intressant att läsa samtliga inlägg, samt att besvara inlägg gällande mitt egna upplägg.
Eftersom jag själv hade en väldigt trevlig upplevelse gällande Elabys elarbete hos mig så vill jag gärna dela med mig om den så att det inte blir så negativt över lag, då solsken är mycket trevligare än regn.
Det är absolut väldigt viktigt att veta att dom också utför grundliga jobb, trots att det kanske inte alltid är till avnjutning för alla.
Det kan också bero på att en del personer är väldigt kräsna gällande perfektion från deras synvinkel.
Trots att en faktura inte är som det var sagt som ingen gillar, så tänker just jag att dom kan sitt jobb och utför det professionellt.
Jag uppskattar din fråga, men kom ihåg att träden ist för endast skogen i varje situation.
Jag brukar tänka situationer i 100 anledningar (som i 100%).
Finner jag fler fördelar så är jag glad över det och har förståelse för det som jag inte ser som fördelar.
Jag önskar dig en fortsatt fin dag, det ska iaf jag ha.
Det är mer intressant hur långt eller hur lång tid firman kan tänka sig att köra gratis för att utföra ett jobb, än vägbeskrivning till din sommarstuga.G Goran Bostrom skrev:
G
Goran Bostrom
Bannad
· 16 inlägg
Goran Bostrom
Bannad
- 16 inlägg
Hej Blackarrow,blackarrow skrev:
Det har jag full förståelse för, dessvärre så kan jag inte säga från vilket kontor som elektrikerna åkte från, eller om dom redan var i krokarna.
Därmed så blir det mer eller mindre omöjligt för mig att ha nog med information för att kunna ge uppgifter om detta.
Jag håller dock med dig med att det är väldigt intressant att känna till en mer exakt ram för hur långt ifrån kontoret som det gratis framkörningen sträcker sig.
Det kan lika väl vara så att det gäller hela Stockholm, eller där dom har sina kontor utöver i Sveriges rike.
Genom att jag ger en ungefärlig position på vart sommarstugan befinner sig så kan man lätt gå in på deras hemsida eller google vart deras kontor befinner sig.
Därmed så går det att få ett ungefärligt svar på just din undran.
Jag uppfattar det som att det inte finns en gräns för hur långt dom åker inom Stockholm utan framkörningsavgift, fast jag kan så klart inte garantera den informationen.
Så då är det alltså fastställt att de åker båt på sina uppdrag. Det var minst sagt lite udda! I annat fall förstår jag inte varför man "passerar Lidingö" när man ska till Vaxholm bilvägen. Innovativt! 👍😀G Goran Bostrom skrev:Hej Jonas,
Jag får be om ursäkt för min givna oklarhet gällande plats av min sutga.
Jag vill helst inte skriva ut på internet några exakta positioner av min stuga av självklara skäl att jag vill hålla det privat.
Man åker förbi Askrike camping, det är så långt som jag vill sträcka mig med en mer exakt plats där jag har en stuga.
Jag gillar inte att lämna ut mer information pga möjliga inbrottstjuvar och liknande tjommar som gärna tar tillfälle i akt till sådant.
Hoppas att du förstår min anonymitet gällande min exakta position av stugan då jag kräver att vara mer privat i det ärendet.
G
Goran Bostrom
Bannad
· 16 inlägg
Goran Bostrom
Bannad
- 16 inlägg
Man åker uppenbarligen via Vaxholmvägen, vidaren in på Pålsundsvägen och vidare mot Askrike Camping.J JonasSun skrev:
Du är givetvis mer än välkommen att bevisa ditt missförstånd med fler frågor så att jag har en möjlighet att hjälpa dig på traven.
Det kan så klart ha varit jag som var otydligt, då ber jag om ursäkt för det.
Låt mig förklara lite djupare varför jag skrev "förbi Lidingö", det var för att det är nära nog, fast för olika inbrottssjuvar att inte veta exakt vart sommarstugans position är.
Det är min privata ensak och behöver inte sprida denna information med exakt vart min sommarstuga befinner sig..
Hoppas att du inte fiskar efter en exakt information med adress så att du kan komma och tjuva mina ovärdeliga ägor i form av möbler i sommarstugan min.
Om du väljer att fortsätta denna konversation så skulle jag uppskatta om det har med Elaby AB att göra, inte vart jag har min sommarstuga.