M Marko9911 skrev:
Hej Stefan,
varför kalla mig för idiot för att jag la ut firma namnet här?
Är det förbjudet eller olämpligt på ngt sätt?

Detta är bara början ska jag tala om för dig för att sådana hantverkare vill ingen konsument ha
Det kanske redan framkommit.

Men du behöver bara betala för värdet av tjänsten. Det vill säga samma pris oavsett hur mycket personal firman använt för att leverera detta värde. Dra kabel och skruva upp uttag är definitivt enmansjobb.

Hur var det, hade du betalat redan?

Nissens
J Jocke Best skrev:
Så vad som återstår av det du säger är alltså att jurister är dyra.
Vadå återstår???
Jag har aldrig sagt att något annat än juristen skulle kunna bli dyr!
J Jocke Best skrev:
Om ts gör som forumet säger så blir det inte alls dyrt.
Vilket forum? Är du talesperson för ett forum?
Har jag överhuvudtaget sagt något om vad ts skall göra?
J Jocke Best skrev:
Dyraste är väl annars att betala för den där Lillebror.
Det beror som sagt på hur det utvecklar sig. Juristen har sannolikt högre timpeng än din lillebror om det skulle gå så långt.

J
Nissens Nissens skrev:
Vadå återstår???
Jag har aldrig sagt att något annat än juristen skulle kunna bli dyr!

Vilket forum? Är du talesperson för ett forum?
Har jag överhuvudtaget sagt något om vad ts skall göra?

Det beror som sagt på hur det utvecklar sig. Juristen har sannolikt högre timpeng än din lillebror om det skulle gå så långt.
Ja du fick ju backa på att det blev dyrt, men du skrev ju uttryckligen att det kunde bli dyrt att dra det i rätten, vilket vanligtvis betyder att inleda en rättsprocess. TS kan alltså sitta lugnt i båten och betala en rimlig summa för tidsåtgången och avvakta vad firman svarar.
Och ja, den absoluta majoriteten i forumet har förstått detta, men som vanligt vill du bara tjafsa, så ja, forumets råd är att betala det rimliga beloppet, eftersom det vid en eventuell dom max kan bli fråga om att betala det ursprungliga beloppet. Lillebror är för övrigt det återkommande namnet i de positiva recensionerna det länkades till. Min familj jobbar inte på firman...

Redigerat:
  • Gilla
RoAd och 2 till
  • Laddar…
Det låter ju som att du ska prata med ARN som tydligen är på din sida, snarare än forumet där de flesta tolkar det som att det är efter ROT 🤷‍♂️

• Gilla
Marko9911
  • Laddar…
Nissens
J Jocke Best skrev:
Ja du fick ju backa på att det blev dyrt, men du skrev ju uttryckligen att det kunde bli dyrt att dra det i rätten, vilket vanligtvis betyder att inleda en rättsprocess.
Du får ansvara för dina egna tolkningar, jag har aldrig avsett eller skrivit något annat än att skickliga jurister kostar.
Jag har inte backat på något överhuvudtaget.
J Jocke Best skrev:
TS kan alltså sitta lugnt i båten och betala en rimlig summa för tidsåtgången och avvakta vad firman svarar.
Vad bra. Det motsäger ingenting av det jag skrivit.
J Jocke Best skrev:
Och ja, den absoluta majoriteten i forumet har förstått detta, men som vanligt vill du bara tjafsa, så ja, forumets råd är att betala det rimliga beloppet, eftersom det vid en eventuell dom max kan bli fråga om att betala det ursprungliga beloppet. Lillebror är för övrigt det återkommande namnet i de positiva recensionerna det länkades till. Min familj jobbar inte på firman...
Det är du som tjafsar. Det enda jag påstått är att det kan kosta med jurister OM det kommer till rätten.

Det gäller fortfarande, så sluta tjafsa om det. Du anstränger dig verkligen för att missförstå, precis som vanligt.

Nissens Nissens skrev:
Det enda jag påstått är att det kan kosta med jurister OM det kommer till rätten.
Så länge man inte anlitar någon jurist kostar de inte en krona...

• Gilla
pmd och 4 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Det beror väl på om man anlitar jurist, och vad den tar betalt i så fall.
Det lär behövas en bra jurist för att vinna detta…
Jag är jurist själv. Behöver inte anlita ngn jurist
Sedan att jag förlorar lite tid gör inte så mycket
Jag har redan nu det mesta på plats
Mvh

• Gilla
pmd och 5 till
  • Laddar…
M Marko9911 skrev:
Mvh
Elektrikernas största fiende! Kämpa på :D

• Haha
  • Gilla
Carpetos och 3 till
  • Laddar…
G grovspacklarn skrev:
Elektrikernas största fiende! Kämpa på :D
Inte elektrikernas 🤣. Kom igen nu 🤣

J
Nissens Nissens skrev:
Du får ansvara för dina egna tolkningar, jag har aldrig avsett eller skrivit något annat än att skickliga jurister kostar.
Jag har inte backat på något överhuvudtaget.

Vad bra. Det motsäger ingenting av det jag skrivit.

Det är du som tjafsar. Det enda jag påstått är att det kan kosta med jurister OM det kommer till rätten.

Det gäller fortfarande, så sluta tjafsa om det. Du anstränger dig verkligen för att missförstå, precis som vanligt.
Cirkelresonemang, det kostar även ts att köpa en Porsche om han vill. Varför förutsätta att ts ska skapa utgifter i onödan? Dina råd är helt enkelt dyra.

• Gilla
RoAd
  • Laddar…
Nissens
Alfredo Alfredo skrev:
Så länge man inte anlitar någon jurist kostar de inte en krona...
Exakt, men att driva ts tolkning att ROT-avdrag är exkluderat i avtalet lär kräva lite extra.
Det är antagligen svårt att vinna även om man anlitar en jurist, men utan lär det vara helt omöjligt. Visserligen inga stora omkostnader då, men ändå helt meningslöst.

M Marko9911 skrev:
Mvh
Du är jurist men har inte riktigt grepp om ordet "inklusive" när det gäller avdrag? Jaja, each to his own ...

• Gilla
  • Haha
Festlund och 4 till
  • Laddar…
Tycker deras brist på framkörningsavgift motiverar ett högre timpris på ett litet jobb. Däremot skall de meddela att det är två personer som kommer och eventuella praktikanters kostnad på förhand. Förlika är mitt tips. Rättsprocess för småpengar är extremt slöseri med resurser.

Fairlane
K KMG skrev:
Tycker deras brist på framkörningsavgift motiverar ett högre timpris på ett litet jobb.
Jag tycker det snarare visar att företaget tar ROT på framkörning vilket inte är tillåtet.
K KMG skrev:
Däremot skall de meddela att det är två personer som kommer och eventuella praktikanters kostnad på förhand.
Enig
K KMG skrev:
Förlika är mitt tips. Rättsprocess för småpengar är extremt slöseri med resurser.
Förlika? Inget har ju gått till domstol. Bättre är att betala vad man anser är skäligt och så får man se om företaget vill dra det till domstol.

• Gilla
pmd och 4 till
  • Laddar…
Nissens
J Jocke Best skrev:
Cirkelresonemang, det kostar även ts att köpa en Porsche om han vill. Varför förutsätta att ts ska skapa utgifter i onödan? Dina råd är helt enkelt dyra.
Verkar som att du läskat?
Jag har inte gett några dyra råd, så du har nog förväxlat inläggen…

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.