84 172 läst ·
342 svar
84k läst
342 svar
Varning för elfirma Elaby el och bygg AB! (Stockholm)
Det kanske redan framkommit.M Marko9911 skrev:
Men du behöver bara betala för värdet av tjänsten. Det vill säga samma pris oavsett hur mycket personal firman använt för att leverera detta värde. Dra kabel och skruva upp uttag är definitivt enmansjobb.
Hur var det, hade du betalat redan?
Vadå återstår???J Jocke Best skrev:
Jag har aldrig sagt att något annat än juristen skulle kunna bli dyr!
Vilket forum? Är du talesperson för ett forum?J Jocke Best skrev:
Har jag överhuvudtaget sagt något om vad ts skall göra?
Det beror som sagt på hur det utvecklar sig. Juristen har sannolikt högre timpeng än din lillebror om det skulle gå så långt.J Jocke Best skrev:
Ja du fick ju backa på att det blev dyrt, men du skrev ju uttryckligen att det kunde bli dyrt att dra det i rätten, vilket vanligtvis betyder att inleda en rättsprocess. TS kan alltså sitta lugnt i båten och betala en rimlig summa för tidsåtgången och avvakta vad firman svarar.Nissens skrev:
Vadå återstår???
Jag har aldrig sagt att något annat än juristen skulle kunna bli dyr!
Vilket forum? Är du talesperson för ett forum?
Har jag överhuvudtaget sagt något om vad ts skall göra?
Det beror som sagt på hur det utvecklar sig. Juristen har sannolikt högre timpeng än din lillebror om det skulle gå så långt.
Och ja, den absoluta majoriteten i forumet har förstått detta, men som vanligt vill du bara tjafsa, så ja, forumets råd är att betala det rimliga beloppet, eftersom det vid en eventuell dom max kan bli fråga om att betala det ursprungliga beloppet. Lillebror är för övrigt det återkommande namnet i de positiva recensionerna det länkades till. Min familj jobbar inte på firman...
Redigerat:
Du får ansvara för dina egna tolkningar, jag har aldrig avsett eller skrivit något annat än att skickliga jurister kostar.J Jocke Best skrev:
Jag har inte backat på något överhuvudtaget.
Vad bra. Det motsäger ingenting av det jag skrivit.J Jocke Best skrev:
Det är du som tjafsar. Det enda jag påstått är att det kan kosta med jurister OM det kommer till rätten.J Jocke Best skrev:Och ja, den absoluta majoriteten i forumet har förstått detta, men som vanligt vill du bara tjafsa, så ja, forumets råd är att betala det rimliga beloppet, eftersom det vid en eventuell dom max kan bli fråga om att betala det ursprungliga beloppet. Lillebror är för övrigt det återkommande namnet i de positiva recensionerna det länkades till. Min familj jobbar inte på firman...
Det gäller fortfarande, så sluta tjafsa om det. Du anstränger dig verkligen för att missförstå, precis som vanligt.
Cirkelresonemang, det kostar även ts att köpa en Porsche om han vill. Varför förutsätta att ts ska skapa utgifter i onödan? Dina råd är helt enkelt dyra.Nissens skrev:
Du får ansvara för dina egna tolkningar, jag har aldrig avsett eller skrivit något annat än att skickliga jurister kostar.
Jag har inte backat på något överhuvudtaget.
Vad bra. Det motsäger ingenting av det jag skrivit.
Det är du som tjafsar. Det enda jag påstått är att det kan kosta med jurister OM det kommer till rätten.
Det gäller fortfarande, så sluta tjafsa om det. Du anstränger dig verkligen för att missförstå, precis som vanligt.
Exakt, men att driva ts tolkning att ROT-avdrag är exkluderat i avtalet lär kräva lite extra.Alfredo skrev:
Det är antagligen svårt att vinna även om man anlitar en jurist, men utan lär det vara helt omöjligt. Visserligen inga stora omkostnader då, men ändå helt meningslöst.
Tycker deras brist på framkörningsavgift motiverar ett högre timpris på ett litet jobb. Däremot skall de meddela att det är två personer som kommer och eventuella praktikanters kostnad på förhand. Förlika är mitt tips. Rättsprocess för småpengar är extremt slöseri med resurser.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 15 972 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 15 972 inlägg
Jag tycker det snarare visar att företaget tar ROT på framkörning vilket inte är tillåtet.K KMG skrev:
EnigK KMG skrev:
Förlika? Inget har ju gått till domstol. Bättre är att betala vad man anser är skäligt och så får man se om företaget vill dra det till domstol.K KMG skrev: