84 104 läst ·
342 svar
84k läst
342 svar
Varning för elfirma Elaby el och bygg AB! (Stockholm)
995:-första timmen oavsett antal personer där efter 590:- oavsett antal!M Marko9911 skrev:
50-250:- oavsett antal arbetare.
Praktikanten kan ej faktureras då han är praktikant och inte fullvärdig! Hur ser dokumentationen på utfört arbete ut?
Nästa gång utför du borrning genom vägg själv och klammring det behöver man bara vara medelhastighet för ingen el kunskap behövs!
Det menar jag inte att han ska göra.Nissens skrev:
Betala enligt avtalet, och med rimlig materialkostnad.
Prisuppskattningen var på 1-2 timmar.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 15 945 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 15 945 inlägg
Per person antar jag du menar? (Per arbetande person, företaget kan inte skicka folk som inte behövs för jobbet och sen fakturera för dessa)K Kriss Marc skrev:
Hela den posten är konstigt, det bör vara ett fast belopp. Märkligt nog fakturerade man 500 kr...K Kriss Marc skrev:
Frågan är om det verkligen var en praktikant, kan varit en lärling. Oavsett är jag inte något fel att fakturera för folk som arbetar, men de ska också arbeta och timpriset kan vara lägre.K Kriss Marc skrev:
Behövs det någon?K Kriss Marc skrev:
Borra kan man såklart göra själv, klamra bör man nog prata med företaget först eftersom det räknas som elarbete. Ett bättre förslag är att anlita en seriös firma.K Kriss Marc skrev:
Inte jag heller. Och det har ingen föreslagit heller vad jag vet. Däremot skrev TS att firman kan göra det om den vill. Därav min kommentar.Alfredo skrev:
Husägare
· Norra Roslagen
· 326 inlägg
Eftersom det här är ett forum för konsumenter och företaget verkar vara skojare så tycker jag det är av intresse att företaget identifieras.
Får jag gissa kör man på på det här sättet så länge det går och sen lägger man ner eller går i konkurs och startar upp i ett nytt namn?
Vad innebär "certifierade elektriker"? Företagets interna "certifierings-kurs* typ?
Vem är det som står för företagets auktorisation? Jag hittade inget på Elsäkerhetsverkets hemsida (men jag är inte bevandrad där)?
Får jag gissa kör man på på det här sättet så länge det går och sen lägger man ner eller går i konkurs och startar upp i ett nytt namn?
Vad innebär "certifierade elektriker"? Företagets interna "certifierings-kurs* typ?
Vem är det som står för företagets auktorisation? Jag hittade inget på Elsäkerhetsverkets hemsida (men jag är inte bevandrad där)?
Så vad som återstår av det du säger är alltså att jurister är dyra.Nissens skrev:
Om ts gör som forumet säger så blir det inte alls dyrt.
Dyraste är väl annars att betala för den där Lillebror.