M Marko9911 skrev:
Nej, det stämmer inte att står efter

Så här står det bland annat i deras SMS

Pris inkl. moms och ROT-avdrag:

– Framkörning: 0 kr

– Första timmen: 995 kr

– Därefter: 590 kr/timme

– Avbokningsavgift 500kr

– Admin tillägg 50-250kr
995:-första timmen oavsett antal personer där efter 590:- oavsett antal!
50-250:- oavsett antal arbetare.
Praktikanten kan ej faktureras då han är praktikant och inte fullvärdig! Hur ser dokumentationen på utfört arbete ut?
Nästa gång utför du borrning genom vägg själv och klammring det behöver man bara vara medelhastighet för ingen el kunskap behövs!

• Gilla
Sir Duke
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
OM det dras till rätten skrev jag…
Du skrev ”Risken är rätt stor att det kan bli dyrt för dig att dra detta i rätten…” och jag kan inte för mitt liv förstå varför TS skulle dra detta till domstol.

• Gilla
1234bjorn och 2 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Då har vi olika syn på detta.

Att vända ”inklusive moms och ROT-avdrag” som det står i avtalet till att betyda ”inklusive moms och exklusive ROT-avdrag” kräver en del.
Det menar jag inte att han ska göra.
Betala enligt avtalet, och med rimlig materialkostnad.
Prisuppskattningen var på 1-2 timmar.

Fairlane
K Kriss Marc skrev:
995:-första timmen oavsett antal personer där efter 590:- oavsett antal!
Per person antar jag du menar? (Per arbetande person, företaget kan inte skicka folk som inte behövs för jobbet och sen fakturera för dessa)
K Kriss Marc skrev:
50-250:- oavsett antal arbetare.
Hela den posten är konstigt, det bör vara ett fast belopp. Märkligt nog fakturerade man 500 kr...
K Kriss Marc skrev:
Praktikanten kan ej faktureras då han är praktikant och inte fullvärdig!
Frågan är om det verkligen var en praktikant, kan varit en lärling. Oavsett är jag inte något fel att fakturera för folk som arbetar, men de ska också arbeta och timpriset kan vara lägre.
K Kriss Marc skrev:
Hur ser dokumentationen på utfört arbete ut?
Behövs det någon?
K Kriss Marc skrev:
Nästa gång utför du borrning genom vägg själv och klammring det behöver man bara vara medelhastighet för ingen el kunskap behövs!
Borra kan man såklart göra själv, klamra bör man nog prata med företaget först eftersom det räknas som elarbete. Ett bättre förslag är att anlita en seriös firma.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Fan Fan skrev:
SBF
Svenska Brandskyddsföreningen...?
Svenska Bilsportsförbundet...?
Svenska Bouleförbundet...?

• Gilla
plåtrickard och 1 till
  • Laddar…
Nissens
Alfredo Alfredo skrev:
Du skrev ”Risken är rätt stor att det kan bli dyrt för dig att dra detta i rätten…” och jag kan inte för mitt liv förstå varför TS skulle dra detta till domstol.
Inte jag heller. Och det har ingen föreslagit heller vad jag vet. Däremot skrev TS att firman kan göra det om den vill. Därav min kommentar.

Hempulare Hempulare skrev:
Svenska Brandskyddsföreningen...?
Svenska Bilsportsförbundet...?
Svenska Bouleförbundet...?
Bilsport.
Sbf.se

J
D Dilato skrev:
Bilsport.
Sbf.se
Nja, SBF står för Sveriges Begravningsbyråers Förbund 😂

• Haha
  • Gilla
Hempulare och 2 till
  • Laddar…
Nissens
M Mortsken skrev:
Det menar jag inte att han ska göra.
Betala enligt avtalet, och med rimlig materialkostnad.
Prisuppskattningen var på 1-2 timmar.
Visst, men TS påstår ju att avtalet är exklusive ROT-avdrag… det är väl hen och Bo som tolkar det så, medan resten i tråden (tror jag) inte gör det.

Den här tråden har lärt mig att alltid kräva att mina köp genomförs utan (exklusive) rabatter och andra avdrag. Jag kommer att bli rik!

• Haha
  • Gilla
Festlund och 2 till
  • Laddar…
Jag ändrar mig till:

Regler för brandlarmanläggning, utges av Svenska Brandskyddsföreningen (SBF) och benämns SBF 110, SBF 120, SBF 1021

S Stefan Malmqvist skrev:
Vem fan lägger ut firma namnet här idiot 🤨
Hej Stefan,
varför kalla mig för idiot för att jag la ut firma namnet här?
Är det förbjudet eller olämpligt på ngt sätt?

Detta är bara början ska jag tala om för dig för att sådana hantverkare vill ingen konsument ha

• Gilla
  • Älska
Carpetos och 17 till
  • Laddar…
Nissens
M Marko9911 skrev:
Hej Stefan,
varför kalla mig för idiot för att jag la ut firma namnet här?
Är det förbjudet eller olämpligt på ngt sätt?

Detta är bara början ska jag tala om för dig för att sådana hantverkare vill ingen konsument ha
Stefan kanske jobbar där, eller på en annan suspekt firma? 😊

• Gilla
Danne824 och 2 till
  • Laddar…
Eftersom det här är ett forum för konsumenter och företaget verkar vara skojare så tycker jag det är av intresse att företaget identifieras.

Får jag gissa kör man på på det här sättet så länge det går och sen lägger man ner eller går i konkurs och startar upp i ett nytt namn?

Vad innebär "certifierade elektriker"? Företagets interna "certifierings-kurs* typ?

Vem är det som står för företagets auktorisation? Jag hittade inget på Elsäkerhetsverkets hemsida (men jag är inte bevandrad där)?

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
J
Nissens Nissens skrev:
Inte jag heller. Och det har ingen föreslagit heller vad jag vet. Däremot skrev TS att firman kan göra det om den vill. Därav min kommentar.
Så vad som återstår av det du säger är alltså att jurister är dyra.
Om ts gör som forumet säger så blir det inte alls dyrt.
Dyraste är väl annars att betala för den där Lillebror.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.