133 849 läst ·
614 svar
134k läst
614 svar
Varning för Bauhaus-kortet!
Enklast är att undvika leveranser från företag som använder Resurs Bank, och även Svea Bank, som betalningsförmedlare.B Bo Berglund skrev:Icke sa nicke....
Men jag använder INTE mobilen för bankärenden utan Firefox på min PC.
Har gått in på resurs bank och tryckt logga in vilket innebär BankID.
Väl där så finns det bara en massa junk men inget som heter "Logga ut".
Men sen i stället för att prova det som visades så provade jag med att ändra storleken på fönstret som Resurs visas i och då plötsligt så ändrades hela layouten på bilden och en "Logga Ut" dök upp.
Verkligen konstigt för den letade jag länge efter innan jag skrev inlägget.
Så det problemet är löst i alla fall.
Kan någon berätta var man går in för att säga upp bekantskapen med Resurs?
Jag hittar ingen information om det heller, inte ens om jag använder deras sökfunktion.
Eller är det NetOnNet jag skall besöka för att det var den vägen jag hamnade hos Resurs?
Samma här och just nu pågår "arbete" med att skaffa internetbank till svärföräldrar i dryga 85-årsålder med fullmakt för att ett av barnen ska kunna hjälpa dem slippa "pappershantering".D Dilato skrev:
Efter några månader så bör det mesta/allt finnas som e-faktura/autobetaning.
De syns ju i internetbanken under kommande betalningar?P pmd skrev:Det passar inte mig. Det är alldeles för lätt att glömma att man har återkommande automatiska betalningar som man betalar för något msn inte längre behöver eller vill ha.
Jag har avvecklat alla mina autogirobetalningar sen ganska länge (hoppas jag!). En gång i tiden tyckte jag att autogiro var praktiskt, men e-faktura är för mig överlägset, även om e-faktura i grunden är ett exempel på dålig design.
Om fakturan inte skickas ut i tid och en del av affärsidén är att skylla på Postnord vid utebliven/försenad faktura skapar de möjligheter till extra debitering av förseningsavgifter och inkasso.useless skrev:
Utstuderat system enligt min erfarenhet och kontakt med Svea Bank. Därför avstår jag inköp från företag som använder deras tjänst vid betalningsförmedling. Det fins alternativa leverantörer.
Har aldrig haft några problem med Svea Pay.
Den 15de varje månad kommer ett mejl med en påminnelse om nästa betalning tillsammans med en pdf. med all information.
I appen kan man se precis all information om skulden. Och 2 dagar efter betalning kommer ett mejl där de tackar för min inbetalning
Den 15de varje månad kommer ett mejl med en påminnelse om nästa betalning tillsammans med en pdf. med all information.
I appen kan man se precis all information om skulden. Och 2 dagar efter betalning kommer ett mejl där de tackar för min inbetalning
Samma här. Problemet för Bernt verkar snarare vara att han använder långsam papperspost?P Peter_Ker skrev:
Det är inte jag som använder långsam papperspost. Det är leverantören och Svea Bank som väljer metod för utskick av fakturor. Jag har begärt utskick med Kivra. Snabbt, säkert, spårbart. Tyvärr uteblir fakturan eller kommer sent. Svea Bank skyller på Postnord och säger sig inte ha ansvar för detta. Ett faktum jag råkat ut för och fins väl dokumenterat i min korrespondens med Svea Bank.useless skrev:
Kivra fungerar mycket bra med myndigheter och andra leverantörer.
Svea Bank är numera inget problem för mig personligen eftersom jag väljer bort de leverantörer som använder Svea Bank som betalningsförmedlare.
Enkelt val för mig.
Svea Bank.P Peter_Ker skrev:
Recensioner på Trustpilot visar att över 50% av recensionerna ger lägsta möjliga betyg. Fins kanske en anledning.
Bra för dig.useless skrev:
Förändrar dock inte min uppfattning att Svea Bank är ett dåligt val av betalningsförmedlare. Givetvis har du full rätt till din egen åsikt. Jag har en annan uppfattning och vill med mitt inlägg skicka en varningssignal som givetvis utvärderas av de som läser inlägget.
Medlem
· Stockholm
· 1 665 inlägg
Kontaktade Resurs Bank per telefon förra veckan och kom till en trevlig dam som tog emot mitt ärende.
Tog mindre är en minut att avsluta mitt konto hos dem och det var inga klagomål på varför jag ville sluta. Hon visste nog.
Resurs är de värsta jag haft att göra med vad gäller att administrera betalningarna, men nu är det slut med det. Kundsupporten var OK.
Det var NetOnNet som lurade på mig Resurs utan att säga det.
Tog mindre är en minut att avsluta mitt konto hos dem och det var inga klagomål på varför jag ville sluta. Hon visste nog.
Resurs är de värsta jag haft att göra med vad gäller att administrera betalningarna, men nu är det slut med det. Kundsupporten var OK.
Det var NetOnNet som lurade på mig Resurs utan att säga det.
B Bernt Ö97 skrev:
👍B Bo Berglund skrev:Kontaktade Resurs Bank per telefon förra veckan och kom till en trevlig dam som tog emot mitt ärende.
Tog mindre är en minut att avsluta mitt konto hos dem och det var inga klagomål på varför jag ville sluta. Hon visste nog.
Resurs är de värsta jag haft att göra med vad gäller att administrera betalningarna, men nu är det slut med det. Kundsupporten var OK.
Det var NetOnNet som lurade på mig Resurs utan att säga det.
Ytterligare en betalningsförmedlare som bör väljas bort vid val nättjänster/leverantörer. Tack för varningen.