115 443 läst ·
584 svar
115k läst
584 svar
Varning 9300:- för annons på hemnet!!
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 637 inlägg
Jag återger vad min mäklare berättar.Nissens skrev:
Jag sa generellt sett, det finns ju uppenbart minst en.Nissens skrev:
Jag är inte mäklare.Nissens skrev:
Utan har sålt nu två gånger och ogillar starkt företag som missbrukar sin monopolställning.
Vi använder uppenbarligen systemen olika, det kvittar vad du skriver, 1/3 av objekten saknas på Hemnet.Nissens skrev:
Jag får inte en krona.Nissens skrev:
På vilket sätt tjänar du på att skriva gott om Hemnet?
Jobbar du där? Äger du aktier?
Det är alldeles för lite underlag, det förstår du nog själv om du tänker efter lite. Prova att byta mäklare, så kanske du får en helt annan story…13th Marine skrev:
Det lär finnas massor, jag är på inget vis avvikande från mängden som spekulant.13th Marine skrev:
Vem är det som har monopolställning? Booli? Hemnet?13th Marine skrev:
Det tror jag inte på, det jag däremot sett är att Booli har mängder med ”objekt” som inte är ute på marknaden.13th Marine skrev:
Du kanske får två..13th Marine skrev:
Har inga intressen i Hemnet eller Booli. Jag hyser inget agg till någon av dom heller. Jag går på de erfarenheter jag har av att använda tjänsterna. Boolig är betydligt rörigare och det är lätt att missa objekt på grund av det.13th Marine skrev:
Det är min erfarenhet, och det blir bara konstigt när du påstår att det inte är så.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 637 inlägg
Nja, de andra två vi talade med var också skeptiska till Hemnet.Nissens skrev:
Jag tycker det låter mer logiskt att välja tjänst utifrån utbud än sökfunktion, men visst då använder jag mest kartan och väldigt sällan sökfunktionen.Nissens skrev:
Vad tror du själv?Nissens skrev:
Det är ju ganska uppenbart att det är Hemnet som haft monopol och nu passar på att kräma ut de sista kronorna.
Jag har stött på ett objekt utan pris när jag kollat runt.Nissens skrev:
Men då var det i 15-20M-klassen där en gård med bröllopsverksamhet skulle säljas.
Inte det heller.Nissens skrev:
Men visst, man kanske kan argumentera för att mitt bolån skulle kosta mindre om Booli började generera vinst, hur nu det skulle gå till.
Jag har väl inte påstått att din upplevelse inte stämmer?Nissens skrev:
Har inga intressen i Hemnet eller Booli. Jag hyser inget agg till någon av dom heller. Jag går på de erfarenheter jag har av att använda tjänsterna. Boolig är betydligt rörigare och det är lätt att missa objekt på grund av det.
Det är min erfarenhet, och det blir bara konstigt när du påstår att det inte är så.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 637 inlägg
@Marlen Eskilsson vore det inte intressant med en förstasidefråga om man använder Hemnet eller Booli?
Jag tänker nått i stil med:
Vad använder du mest?
- Booli, letar aktivt
- Booli, bara kollar
- Hemnet, letar aktivt
- Hemnet, bara kollar
Jag tänker nått i stil med:
Vad använder du mest?
- Booli, letar aktivt
- Booli, bara kollar
- Hemnet, letar aktivt
- Hemnet, bara kollar
Administrator
· Skåne
· 8 662 inlägg
Jag kan fixa det på måndag. Den måste läggas upp i anslutning till artikel.13th Marine skrev:
Det vore intressant med en artikel som ger en objektiv bild av Hemnet & Booli, fri från subjektiva uppfattningar.13th Marine skrev:
@Marlen Eskilsson
Redigerat:
Vet inte om du är seriös, men det är ett oerhört litet statistiskt underlag.13th Marine skrev:
Det jag främs använder är den inbyggda sökfunktionen som bevakar och skickar objekt till mig som uppfyller kriterierna jag satt upp.13th Marine skrev:
Du sade att någon har monopolställning. I den världen jag lever i har varken Hemnet eller Booli det…13th Marine skrev:
Märkligt, jag får det hela tiden från Booli. Bifogar en bild på en som kom idag.13th Marine skrev:
Va?13th Marine skrev:
Jo, indirekt gör du ju det. Du menar att det inte är ofta fastigheter som inte är ute på marknaden är med på Booli, och att det är så många fler fastigheter på Booli än Hemnet. Jag misstänker att de fyller på med objekt som ännu inte är till salu… vilket bara är obra.13th Marine skrev:
En kort summering efter att vår annons legat ute knappt tre dygn. Jag vet inte vilka slutsatser man kan dra av siffrorna egentligen, men det ska bli intressant att följa.
Booli:
Boneo:
Hemnet:
Booli:
Boneo:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hemnet:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 637 inlägg
Det är det.Nissens skrev:
Det har jag förstått.Nissens skrev:
Hemnet har i princip haft monopolställning på bostadsannonser på nätet, det är därför de kan ta de priser de tar.Nissens skrev:
Ok, det huset är förvisso "snart till salu" så gissningsvis är den skrapad från mäklaren innan de hunnit sätta priset.Nissens skrev:
Jag får inte betalt för att tycka att Booli är bättre.Nissens skrev:
Det är ju bara att gå in på respektive sida och räkna. Jag har gjort det två gånger i tråden, både för Trelleborg och Göteborg.Nissens skrev:
Både Booli och Hemnet har ju kategorier för bostäder som är till salu och "snart till salu" och är lätta att gruppera var för sig.
Men visst jag har inte kollat noggrant, men de i Trelleborg har jag inte stött på att objekten saknat pris, eller inte varit till salu.
Så Booli har typ 350 visningar medan Hemnet har runt 1700?useless skrev:
Något säger det ju…
Boneo har jag inte koll på…
Redigerat:
👍🏻13th Marine skrev:
Jag pratar om nutid, inte hur det var förr.13th Marine skrev:
Öööh? Det är inte till salu nu, och det finns inte ens någon angiven prisnivå. Varför får jag den onödiga informationen från Booli hela tiden?13th Marine skrev:
Något driver din subjektivitet.13th Marine skrev:
Vad säger du om statistiken @useless postade i tråden nyss? Den går inte riktigt i linje med det du och din mäklare påstår.13th Marine skrev:
Trelleborg har jag ingen koll på, men misstänker att Booli har svårt att filtrera vad de skickar ut. Objekt läggs sannolikt ut på Hemnet när det är dags för att verkligen sälja, inte i förtid.13th Marine skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 637 inlägg
Jag blir mest förvånad över att det är så många som använder Boneo. Det trodde jag inte.useless skrev: