115 442 läst ·
584 svar
115k läst
584 svar
Varning 9300:- för annons på hemnet!!
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 637 inlägg
På tal om nått annat, är det någon alls som använder Boneo?
Jag skrattar lite inombords varje gång mäklare tar upp att annonsen hamnar där med.
Jag skrattar lite inombords varje gång mäklare tar upp att annonsen hamnar där med.
Det var länge sen jag hörde talas om "hemnetutmanaren" Boneo.13th Marine skrev:
Finns den ens kvar?!
Och en större fråga i sammanhanget: Lyckades satsningen?
https://www.dagensmedia.se/digitalt...-boneos-strategi-for-att-sla-ut-konkurrenten/
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 637 inlägg
Och tydligen börjar även Prisjakt tappa sin funktion när allt fler ställen lämnar på grund av de för höga priserna man måste betala för att synas vettigt där, vi snackar kronor per kund som klickar på länken.
Vad är poängen med att använda en prisjämförelsesida om den inte listar alla ställen?
Vad är poängen med att använda en prisjämförelsesida om den inte listar alla ställen?
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 637 inlägg
Ok, där ser man. Var hittar du info om detta?Krilleman skrev:
Jag får inte det intrycket, men har ingen referens till det.
Jag har inte utvärderat dom så noga, men Boolis bevakningar är rätt röriga.Krilleman skrev:
Vilka är ”många andra”?Krilleman skrev:
Va?Krilleman skrev:
Jag säger bara att jag använder både Hemnet och Booli som spekulant sedan en tid tillbaka. Mitt intryck är att Boolis rapporter är betydligt rörigare än Hemnets.
Du däremot hänvisar till ”andra” etc.
Vad menar du med det?
O vilket är det synsättet?Krilleman skrev:
Det finns några med någon aversion mot Hemnet, och det känns irrelevant. Jag är helt neutral och objektiv.
Jag har aldrig sagt att jag utvärderat något, och jag har inte heller sett någon annan som visat något som ens är i närheten av en utvärdering värd namnet.Krilleman skrev:
Precis, Booli fungerar bland annat som en sökmotor och listar alla objekt som finns publicerade på mäklarnas egna sidor. Det lär vara extremt få objekt som finns på Hemnet utan en bakomliggande mäklarannons. Att synas på Hemnet är ett aktivt val av säljaren. Booli kan du varken välja eller välja bort. Vartefter folk förstår detta kommer fler och fler spekulanter att överge Hemnet. Om du letar efter en bostad att köpa vill du ju hitta allt som finns till salu.Krilleman skrev:
Hela värdet av en annons på Hemnet ligger i att det fortfarande finns spekulanter som enbart använder Hemnet, men det bör bli en snöbollseffekt av att en allt större del av säljarna väljer bort Hemnet vilket leder till att spekulanter lämnar Hemnet vilket leder till att ännu fler säljare väljer bort Hemnet osv.