115 433 läst ·
584 svar
115k läst
584 svar
Varning 9300:- för annons på hemnet!!
Renoverare
· Stockholm
· 20 190 inlägg
Den som köpte min? Nej det frågade jag inte. Men som sagt 10 procent av visningrna kom via booli och 90% via hemnetW Weimik skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 20 190 inlägg
Det räcker att två bara ska ha objektet och ja då kan det skilja miljoner. Ja inte i göteborg då. Men här i stockholmNissens skrev:
Håller med till 100% (nästan) 😉. Det ligger sannolikt inte ”miljoner” i värdeökning pga Hemnet. Men det räcker ju att ökningen är större än kostnaden för att anlita dom.
Och det är sannolikt en väldigt bra investering som ger betydligt mer tillbaka än den kostar. I praktiken blir det ju köparna som finansierar det hela. Dessutom är det ju avdragsgillt på vinsten, vilket ts ”glömt” att nämna.
Marknaden har utvecklats det senaste året, och f a har Booli fått betydligt mer trafik. Kollar man i statistiken så har Booli och Hemnet idagS Självfixaren skrev:
- ungefär lika många objekt till salu (något fler hos Booli)
- ungefär lika många besök (något fler hos Hemnet)
En intressant utveckling som de som klagar på Hemnet verkar ha missat är att Hemnet nu även erbjuder "sälj först, betala sen" som betalningsalternativ, d v s man betalar bara när bostaden är såld (dock med ett tak på sex månader efter första annonsering). Självklart är det dock så att betalningen ska göras oberoende om köparen är triggad av att ha sett om objektet på Booli, på Hemnet, i mäklarens skyltfönster, genom att se en gatupratare inför en visning eller på något annat sätt.
Jodå, jag tex tycker att det är prisvärt. Skulle inte tro att jag är ensam om det.D DanielSt81 skrev:
Visst, att konkurrenter värda namnet inte dykt upp visar att de är bra på det de gör. Booli tex har en lång resa kvar. Jag använder både Hemnet och Booli i stort sett dagligen som spekulant.D DanielSt81 skrev:
Eller snarare vad marknaden tycker det är värt.D DanielSt81 skrev:
Nyss sade du ju att Booli är bra?D DanielSt81 skrev:
Det tror jag inte har hänt ännu. Har inte sett något som tydligt säger det.D DanielSt81 skrev:
Väldigt mycket ”kanske” i så fall.D DanielSt81 skrev:
Det beror nog på hur alternativen ser ut…D DanielSt81 skrev:
Vilken bransch tänker du på? Ta bilbranschen tex, inte är premiumbilarna billiga bara för att det finns budgetbilar på marknaden.D DanielSt81 skrev:
Var det inte du som tog fram aktiekursen i tråden som ett ”bevis” för din tes?D DanielSt81 skrev:
Ja, eller så annonserar man först på Booli och betalar 0kr om bostaden blir såld.S saltis99 skrev:Marknaden har utvecklats det senaste året, och f a har Booli fått betydligt mer trafik. Kollar man i statistiken så har Booli och Hemnet idag
- ungefär lika många objekt till salu (något fler hos Booli)
- ungefär lika många besök (något fler hos Hemnet)
En intressant utveckling som de som klagar på Hemnet verkar ha missat är att Hemnet nu även erbjuder "sälj först, betala sen" som betalningsalternativ, d v s man betalar bara när bostaden är såld (dock med ett tak på sex månader efter första annonsering). Självklart är det dock så att betalningen ska göras oberoende om köparen är triggad av att ha sett om objektet på Booli, på Hemnet, i mäklarens skyltfönster, genom att se en gatupratare inför en visning eller på något annat sätt.
Blir den inte det kan man ju försöka med Hemnet, men varför betala dom i onödan för ingenting och man säljer bostaden utan dom…
Det låter som Hemnet är på väg att bli en ”Last resort” för svårsålda bostäder.😁
Till skillnad från andra bostadssajter kostar det ingenting att synas på Booli. Vi vill istället kunna erbjuda en öppen söktjänst, som är tillgänglig för alla.
Hur skall du kompensera för den uteblivna intäkten då?S Självfixaren skrev:
Det är som sagt i praktiken köparen som finansierar Hemnet, och kostnaden är dessutom avdragsgill…S Självfixaren skrev:
I din värld ja…S Självfixaren skrev:
😂😂😂S Självfixaren skrev:
Låter som att du har intressen i Booli.
”Dold” agenda?
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 632 inlägg
Hemnets värde är att de fortfarande har spekulanter, detta eftersom de länge var stället där man hittar alla bostäder till salu.
I takt med att fler drar sig för att annonsera på hemnet, och att spekulaterna flyttar sig till de tjänster där "alla" annonser finns så kommer hemnet tappa relevans.
I takt med att fler drar sig för att annonsera på hemnet, och att spekulaterna flyttar sig till de tjänster där "alla" annonser finns så kommer hemnet tappa relevans.
Eller så går man på båda direkt eftersom det bör vara attraktivt att maximera räckvidden för att skapa högt intresse från första början.S Självfixaren skrev:Ja, eller så annonserar man först på Booli och betalar 0kr om bostaden blir såld.
Blir den inte det kan man ju försöka med Hemnet, men varför betala dom i onödan för ingenting och man säljer bostaden utan dom…
Det låter som Hemnet är på väg att bli en ”Last resort” för svårsålda bostäder.😁
Till skillnad från andra bostadssajter kostar det ingenting att synas på Booli. Vi vill istället kunna erbjuda en öppen söktjänst, som är tillgänglig för alla.
Som spekulant kanske man inte vet hur dyrt Hemnet blivit och att många säljare väljer att inte annonsera där d.v.s dom kanske missar just ditt objekt.13th Marine skrev:
Har man otur kanske man missar en spekulant som skulle deltagit i budgivningen och där med fick lite mindre betalt.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 632 inlägg
Det är korrekt.G Greger_08 skrev:
Men frågan är hur länge hemnet kommer ha en relevant mängd spekulanter.
Vår mäklare är som sagt inne på att man inte kör Hemnet i början, utan att man använder det som en förhandlingstaktik, "Nej, då provar vi att lägga ut den på Hemnet med".
Har det hänt menar du? Att spekulanterna flyttar sig?13th Marine skrev:
Jag är spekulant just nu och skulle inte drömma om att inte ha koll på Hemnet.
Samma sak när jag säljer, skulle inte drömma om att strunta i Hemnet. Varför skulle man vilja begränsa exponeringen?
Fungerar väl om man inte få vad man vill ha men har du 2-3 budgivare och man är nöjd så finns det ju inget om förhandla om dock så skulle ju priset kunnat blivit högre med en 4:e budgivare.13th Marine skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 632 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 632 inlägg