Eldar med ved. För varmvatten har jag en Nibe Tappman som innehåller laddpump, flödesvakt och värmeväxlare.
Efter byte av laddpump har varmvattnet börjat krångla, det kommer och går.
Vad är felet?
 
P
coachen coachen skrev:
Eldar med ved. För varmvatten har jag en Nibe Tappman som innehåller laddpump, flödesvakt och värmeväxlare.
Efter byte av laddpump har varmvattnet börjat krångla, det kommer och går.
Vad är felet?
luft?
 
coachen coachen skrev:
Eldar med ved. För varmvatten har jag en Nibe Tappman som innehåller laddpump, flödesvakt och värmeväxlare.
Efter byte av laddpump har varmvattnet börjat krångla, det kommer och går.
Vad är felet?
Dum fråga kanske, sitter pumpen rätt väg ? Kolla flödesvakten, har för mig att den går att kortsluta så den går konstant som prov, blir det VV så så kan det ha kommit skit i den. Finns inte mycket som kan bråka, enkla grejer.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.