_ap_
Röken dras ut utan problem, spelar ingen roll om fläkten är på eller inte.
Eldeningen sker med självdrag.
Hur går bygget, börjat ännu?

G
Hej.Måste bygga ett separat pannrum .Vet ej riktigt var jag skall placera rummet.Blir ett stort rum där både varmluftspannan och fvedpannan ?? + en bur med ved skall stå.
Var en stor pann rackare jag köpte.Porten är 3 m.Pannan står på en pall och går inte in i verkstan.Något för hög.

Staffans2000
Har du en bild på "pannrackaren", det låter som om du skaffat dig en rekorderlig gynnare till panna.

Staffan

G
Stort åbäke.
varmluftspanna1.jpg

Vi har en mindre hembyggd pjäs i en lokal, och nu har vi upptäckt att ett bra sätt att bli av med spilloljan, är att blanda den med sågspån som vi har över sedan vi rev i taket, och elda upp det, värmer bra, och så slipper man åka till miljöstationen med oljan,
Men är det någon som har koll på vad skorstenen tycker om detta, kommer den att sota igen å det grövsta,
Det är en gammal industriskorsten på ca 15 m, så lusten att sota den finns inte..

_ap_
Garanterat! ;) nu vet jag inte diam på din skorsten men bladningen du nämner
har även prövats hos oss och skorstenen blev liksom fet inuti + sågspån, gissa själv..

Misstänkte det, men det brinner ju himla bra, och vi har 1 kubik sågspån i säckar, iofs inte så jobbigt att köra dem till tippen,
Desto jobbigare att bli av med 1,5 m3 spillolja,
Hade varit smidigt att elda upp det...

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.