3 094 läst ·
24 svar
3k läst
24 svar
Värmeslinga i badrum
Renoverare
· Gävleborg
· 8 220 inlägg
Nu snackar du om en garanti på 2 år och vad den innefattar vet jag ej, men antagligen får man bara en ny produkt i handen. Den garantin och den frikostiga garantin som de större leverantörerna lämnar är helt olika saker! Så sluta far med osanningar, någon kan ju tro på dig.mroing skrev:När det gäller kabelns garanti så är det inte något som påverkas av vem som installerar. Är det rätt gjort kommer tillverkaren stå för garantin oavsett. Men jag råder dig ändå att använda någon som har mätutrustningen och vanan. Läs följande inlägg som är bra om saken. Får man installera golvvärme själv?
//Patrik
Renoverare
· Gävleborg
· 8 220 inlägg
Tja, bara ett litet påpekande gällande garantier och Biltema... Biltema lär finnas kvar om tio år, men golvvärmen lär ha bytt leverantör ett gäng gånger för att sen om 10 år inte finnas kvar i sortimentet. Men Biltema som företag tror jag som sagt finns kvar om 10 år. Så om dessa nu skulle erbjuda 10års garanti på golvvärmen så skulle du troligtvis bara få pengarna du lagt ut för slangen. Ett enkelt sätt att sköta garantiåtaganden på.
Skulle knappast tro att Biltema tar garantin åt en producent, den garantin som lämnas är tillverkarens.
Dessutom är väl Biltema i dag en mängd olika "små" företag som bara har rätten att använda namnet och sälja produkterna.
Dessutom är väl Biltema i dag en mängd olika "små" företag som bara har rätten att använda namnet och sälja produkterna.
Patrik_Hed skrev:
Kolla upp vad andra tillverkare erbjuder innan du anklagar mig för att ljuga tack!
Heatcoms garanti gäller 15 år och täcker hela kostnaden med att felsöka och åtgärda problemet. Maila golvvärmebutiken.se själv och fråga om du vill.
Givetvis förutsatt att det är RÄTT gjort! Det ställer dock inga krav på vem som gjort installationen.
PS: Jag förespråkar inte att man skall göra installation själv! Det är väldigt viktigt att göra de mätningar som skall göras på rätt sätt och med riktiga instrument!
Följande täcks inte av Heatcom a/s Garanti:
• Fel som uppstått p g a fel golvkonstruktion
• Fel som uppståt p g a fel handhavande under installationen eller p g a
heatcoms instruktion eller gällande regler ej har följts.
• Fel orsakade av annan person
• Fel orsakade av felaktig användning.
Det går lätt att tolka som att garantin inte gäller när gällande regler ej följts.
• Fel som uppstått p g a fel golvkonstruktion
• Fel som uppståt p g a fel handhavande under installationen eller p g a
heatcoms instruktion eller gällande regler ej har följts.
• Fel orsakade av annan person
• Fel orsakade av felaktig användning.
Det går lätt att tolka som att garantin inte gäller när gällande regler ej följts.
Det innebär så vitt jag förstår att garantin INTE gäller om en icke behörig utfört installationen, för enligt reglerna SKA allt elistallationarbete utföras av behörig installatör, inom dom områden där starkströmsföreskrifterna gäller tex. vid förläggning av golvvärme.
Tja, biltema har börjat köpa tillbaks en del butiker som har drivits under franchise.elmont skrev:
Men när du driver ett företag under franchise så förbinder du dig att följa massa regler och tankar.
Så du har inte helt rätt i det du skriver, dessa måste sälja de produkter som finns i katalogen. man är ganska bunden. Så utåt sätt är Biltema det samma oavsett var du handlar nånstans.
Tja, står det biltema på produkten, så är det Biltema som är ansvarig för garantin. producenten har inget ansvar alls där.
Genom att köpa en produkt från en leverantör och sätta sitt eget namn på prodkuten så blir den oftast väldig billig eftersom dessa inte behöver stå för någon garanti över huvudtaget.
Men oavsett så tror jag att Biltemas garanti på golvärmen sträcker sig nog bara till att ersätta själva kabeln. inget arbete eller ytskikt.
Renoverare
· Gävleborg
· 8 220 inlägg
Ja, jag får väl hänvisa till Mnor:s inlägg då.mroing skrev:Kolla upp vad andra tillverkare erbjuder innan du anklagar mig för att ljuga tack!
Heatcoms garanti gäller 15 år och täcker hela kostnaden med att felsöka och åtgärda problemet. Maila golvvärmebutiken.se själv och fråga om du vill.
Givetvis förutsatt att det är RÄTT gjort! Det ställer dock inga krav på vem som gjort installationen.
PS: Jag förespråkar inte att man skall göra installation själv! Det är väldigt viktigt att göra de mätningar som skall göras på rätt sätt och med riktiga instrument!
//Patrik
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden