3 578 läst ·
2 svar
4k läst
2 svar
elvärmeslinga i badrum
Ska flytspackla in en värmeslinga och far min sa att han hade en slinga "liggandes", inköpt för ca ett år sedan. Storleken passar men dock är den anpassad att ligga under ett trägolv och vi skulle nu i så fall använda den i badrum med klinker ovanpå.
Enligt snickare jag pratat med är det enda som skiljer watt-styrkan, under trägolv får det inte ligga värmeslingor med lika högt watt-tal som under klinker. Men det borde vara ok att göra tvärtom som det ju blir i vårat fall. OM det nu bara är det som skiljer..
Någon som har koll? några tankar om detta?
tack!
Enligt snickare jag pratat med är det enda som skiljer watt-styrkan, under trägolv får det inte ligga värmeslingor med lika högt watt-tal som under klinker. Men det borde vara ok att göra tvärtom som det ju blir i vårat fall. OM det nu bara är det som skiljer..
Någon som har koll? några tankar om detta?
tack!
Produkter som diskuteras: "värmeslinga"
Termiska avfuktare
En termisk avfuktare använder en värmeslinga för att värma luften och sänka den relativa fuktnivån i luften. Varmare luft kan bära mer fukt än kall luft och det är först över 60% relativ fuktighet det börjar bli risk för
Läs mer
Moderator
· Stockholm
· 57 875 inlägg
Njaa, i princip har han kanske rätt. Men det finns slingor som inte får gjutas in, eller användas i våtrum. Så du bör titta på monteringsanvisningen för just denna slinga (den skall för övrigt följas exakt, så saknas den så kan slingan inte monteras).
Klicka här för att svara