Hej.

Jag har märkt nu det sista veckorna att när man ser på snön som ligger på taket så är det inte som hos alla andra. Det är liksom 5cm snö täcke men på själva nocken och runt skorstenen är det ingen snö. Men när man ser på alla andra hus i närheten så har dom ju snö även där. Jag vet att det kanske är onödigt och tänka på detta.. Men den som frågar får svar.

âr det såppas med värme läcka i Huset? Nocken kan man ju i så fall förstå.. Men Runt skorsten foten är ju lite skumt tycker jag. Jag ska ta en bild på det senare idag så ni får sett

att det ligger snö runt skorstenen har väl kanske att göra med att du möjligtvis eldar i den? och andra som inte har det kanske har värmepump, bara en fundering, då blir ju aldrig skorstenen varm.. så är det hos mig, det enda som smälter undan bra är runt skorstenen pga att jag eldar med pellets. I övrigt är min vind väldigt ventilerad så mycket värme försvinner också i sidled genom ventilerna..

Hej ne jag eldar väldigt sällan.. jag kör med 2st värmepumpar i huset. Sen är inte skorstenen murad. Utan det är 3st stål rör som är brandisolerade så själva självdraget borde väl inte värma upp skorstenen såppas mycket. Ser ut som om grannarna har murade skorsten och eldar en del.

Nu var det inte 5cm snö kvar.. men hoppas ni ser vad jag menar

• bild(4).JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.