2 327 läst ·
18 svar
2k läst
18 svar
värmeberedare och bänkspis 23?
Jag förstår ej vad du gör på forumet? Oftast så om man har infon före så blir det oftast lättre och förklara för en elektriker vad jobbet inefattar genom bilder och info. Och tror du elektriker sitter här inne och frågar om el? Nä vanligen gemenemang, därav detta forum. Så om du nu har svar på dessa frågor så är du välkommen att svara och bidra till lite positivitet. Större nättroll får man ju leta efter..tommib skrev:
Vilken intressant metod för att få mer hjälp, gapa åt den som försöker hjälpa.
Jag rekommenderar att du tar en titt på min posthistorik och vad jag brukar ha för åsikter om t.ex. göra arbeten med el själv innan du ifrågasätter vad jag gör här.
Anledningen till att jag rekommenderar att du ska ta in en elektriker är att jag bedömer från dina frågor och resonemang att du har en för låg grundförståelse för att kunna ta till dig råd kring detta, inte helt okomplicerade arbete. Det är lite som att försöka förklara derivata och integraler för någon som inte lärt sig de fyra grundläggande räknesätten, startsträckan är för lång.
En elektriker som ska installera detta åt dig kommer vilja komma och titta i alla fall, eller åtminstone fråga dig på sitt eget sätt. Om jag eller någon annan här på forumet försöker handleda dig i vad du ska säga till elektrikern så ökar risken för problem eftersom du kan låta mer påläst än vad du är. Det kan i sin tur göra att elektrikern förutsätter att du har kollat saker som du inte har en aning om.
Jag rekommenderar att du tar en titt på min posthistorik och vad jag brukar ha för åsikter om t.ex. göra arbeten med el själv innan du ifrågasätter vad jag gör här.
Anledningen till att jag rekommenderar att du ska ta in en elektriker är att jag bedömer från dina frågor och resonemang att du har en för låg grundförståelse för att kunna ta till dig råd kring detta, inte helt okomplicerade arbete. Det är lite som att försöka förklara derivata och integraler för någon som inte lärt sig de fyra grundläggande räknesätten, startsträckan är för lång.
En elektriker som ska installera detta åt dig kommer vilja komma och titta i alla fall, eller åtminstone fråga dig på sitt eget sätt. Om jag eller någon annan här på forumet försöker handleda dig i vad du ska säga till elektrikern så ökar risken för problem eftersom du kan låta mer påläst än vad du är. Det kan i sin tur göra att elektrikern förutsätter att du har kollat saker som du inte har en aning om.
Tack för ett bra och redigt svar.tommib skrev:
Vilken intressant metod för att få mer hjälp, gapa åt den som försöker hjälpa.
Jag rekommenderar att du tar en titt på min posthistorik och vad jag brukar ha för åsikter om t.ex. göra arbeten med el själv innan du ifrågasätter vad jag gör här.
Anledningen till att jag rekommenderar att du ska ta in en elektriker är att jag bedömer från dina frågor och resonemang att du har en för låg grundförståelse för att kunna ta till dig råd kring detta, inte helt okomplicerade arbete. Det är lite som att försöka förklara derivata och integraler för någon som inte lärt sig de fyra grundläggande räknesätten, startsträckan är för lång.
En elektriker som ska installera detta åt dig kommer vilja komma och titta i alla fall, eller åtminstone fråga dig på sitt eget sätt. Om jag eller någon annan här på forumet försöker handleda dig i vad du ska säga till elektrikern så ökar risken för problem eftersom du kan låta mer påläst än vad du är. Det kan i sin tur göra att elektrikern förutsätter att du har kollat saker som du inte har en aning om.
Kan man inte så gäller en med kunskap
Dvs Elektriker!
Klicka här för att svara
