Hej på er,

Nu blir jag knäpp :)
Har varit lite strul med den Skånska vintern. Får felkoden 233 "Fläktlarm i uteluftsvärmepump".

Har avisat tidigare och ser inge hinder som skulle påverka lamellerna och de snurrar fritt när jag petar till dem.

Är det någon som har en aning om vad som är fel och vad jag kan göra?
 
Du har en meny som heter 4.11. nånting, kontinuerlig avisning fläkt, bocka i den, och bocka i fläkt skall gå under avfrostning och se om problemen försvinner.
 
  • Gilla
villabjerne
  • Laddar…
DonPablo DonPablo skrev:
Du har en meny som heter 4.11. nånting, kontinuerlig avisning fläkt, bocka i den, och bocka i fläkt skall gå under avfrostning och se om problemen försvinner.
Yes det fungerade förra vintern när jag fick detta larmet. Har provat nu också men det hjälper inte.

Det verkar inte vara något som påverkar funktionen för lamellerna snurrar fritt om jag petar till dem.
 
Ja snurrar fläkten har du nog problem med fläktmotorn
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.