Vi har Nibe S735 i tvåplanshus. Golvvärme nere blir väldigt varm medan radiatorerna uppe är kalla trots max på termostaterna.
Värmekurva står på 7, förskjutning 0.
Misstänker att golvvärmen tar allt flöde och att framledningen till radiatorerna är för låg.
Behöver hjälp med rätt kurva/förskjutning samt injustering/strypning av golvvärmen så radiatorerna får värme
 
Har ni rätt tryck i systemet?
 
useless useless skrev:
Har ni rätt tryck i systemet?
Trycket är 1.3 bar
 
Har du några bilder på grejerna?
 
useless useless skrev:
Har du några bilder på grejerna?
Vad menar du för grejer?
 
Golvvärmefördelare, värmepumpens omgivning där grejerna är inkopplade...
 
useless useless skrev:
Golvvärmefördelare, värmepumpens omgivning där grejerna är inkopplade...
Är inte hemma just nu ..
 
Man ställer in kurvan för radiatorerna, golvvärmen skall ha en egen shunt, annars kommer det inte funka
 
  • Gilla
Bekip
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.