När vi sitter med vår byggbudget slås vi av hur varierande priser det är på markarbete och platta. Hur skall man tänka egentligen? På vissa ställen står det räkna med 3-4.000 totalt per m2 för markarbete plus gjuten platta och på andra ställen står det att bara markarbetet, bortforslade av massor osv går på runt 4000 per m2 eller mer.
Vad gäller egentligen?
Tomten vi avser att bygga på är en avstyckad villatomt som nu är vildvuxen och den ligger på ren åkermark med sandjord och är helt plan