Har solaredge rwb48 se8k växelriktare och home battery 48v.
Tidigare har den agerat perfekt varje kvart och den har strypt produktionen för att undvika sälja till minuspriser.
Sista veckan har den börjat agera 15min i förväg.
Säg det är en tydlig spik upp i elpriset kl. 12:00-12:15. Systemet vill sälja el då, men det säljer istället kl. 11:45-12:00, dvs kvarten innan pristoppen.
Dessutom verkar den inte ta hänsyn till negativa priser utan säljer överskottsel när spotpriserna är negativa.
Har öppnat ett supportcase men ännu inte fått svar. Testat starta om växelriktare och batterier men hjälpte ej.
Gissar det är någon uppdatering som skapat problemet men tänker de borde fixa det ganska omgående.
Någon annan som upplever samma problem och vet vad det kan bero på?