Rickard.
Tycker du det är för dyrt så kan du ta in fler offerter, det är inte hur dom tar betalt som är problemet och det är inget fel på att bara vilja lämna fastpriser på jobb.

90% av alla jobb jag gjort mot privatpersoner har varit fastpris och det har sina fördelar, båda parterna är generellt mycket nöjdare i slutändan 😉

Redigerat:
  • Gilla
Grindtorp och 1 till
  • Laddar…
Rickard. Rickard. skrev:
Tycker du det är för dyrt så kan du ta in fler offerter, det är inte hur dom tar betalt som är problemet och det är inget fel på att bara vilja lämna fastpriser på jobb.

90% av alla jobb jag gjort mot privatpersoner har varit fastpris och det har sina fördelar, båda parterna är generellt mycket nöjdare i slutändan 😉
Fast per kvm är inte heller ett fast pris

• Wow
Roger Fundin
  • Laddar…
Rickard.
Jag tycker det, vad är egentligen skillnaden förutom att företaget slipper åka ut och mäta jobbet bara för att lämna offert?

K Klockanpå skrev:
Fast per kvm är inte heller ett fast pris
Varierar er golvyta?

//

• Gilla
  • Haha
sturnus och 7 till
  • Laddar…
J jonte0 skrev:
Varierar er golvyta?

//
Nej lever hantverkare i en annan tidszon?

J
Har skrivit det tidigare att detta job är inte intressant då du står med all material som normalt hantverkaren tjänar procent på, då återstår bara arbetet och då väljer företagen att ta betalt per m2!

Unikt namn
K Klockanpå skrev:
Därför att man tar ca 1000-1200 kr per kvm, vilket blir ca 90 000kr för 85 kvm. Samtidigt ska det bara ta 10 dagar, vilket ger en timlön på 1125 kr, vilket låter väldigt högt mtp att timlönen för i stort sett alla andra hantverkare verkar ligga på runt 500 kr.
Är det 1 gubbe som gör hela jobbet ensam?

K Klockanpå skrev:
Därför att man tar ca 1000-1200 kr per kvm, vilket blir ca 90 000kr för 85 kvm. Samtidigt ska det bara ta 10 dagar, vilket ger en timlön på 1125 kr, vilket låter väldigt högt mtp att timlönen för i stort sett alla andra hantverkare verkar ligga på runt 500 kr.
så du tror golvläggaren får hela kostnaden i Lön ?

• Gilla
  • Haha
Bjsc och 2 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.